Jazyk reklamy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Jazyk reklamy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Světlík, Jaroslav
dc.contributor.author Bártová, Tereza
dc.date.accessioned 2010-07-15T05:01:41Z
dc.date.available 2010-07-15T05:01:41Z
dc.date.issued 2007-04-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/3829
dc.description.abstract Tato diplomová práce analyzuje lingvistické principy v tištěné reklamě dvou jazyků - an-gličtiny a němčiny a poukázat na dosavadní stav řešení reklamních textů jako součásti marketingových komunikací. Práce je založena na průzkumu reklamních textů především v novinách a časopisech. Kapitoly obsahují určitý lingvistický jev, který je zpracován na zák-ladě prostudované bibliografie a následně rozebrán v uvedených příkladech německé a an-glické reklamy. Komparativní metodou jsou v závěru práce shrnuty klíčové aspekty tištěné reklamy typické pro oba jazyky. Není možné srovnávat reklamní texty bez přihlédnutí k aspektům psychologického či grafického charakteru, právě ony totiž mohou figurovat jako zásadní pro celkovou interpretaci dané reklamy. Jazyk reklamy využívá různých prostředků, jak zaujmout čtenáře, proto je značná pozornost kladena i na to, jak funguje např, rým či metafora. Zároveň není opomíjena kultura a její vliv na reklamní texty a jejich layout. Snahou bylo poukázat na fakt, jak mohou jednotlivé lingvistické a jiné faktory vytvořit ucelený obraz, který vede k pochopení reklamy jako celku, což je prezentováno případovou studií projektové části, ve ketré je podrobně analyzováno výše uvedené na dvou vybraných reklamách v němčině a angličtině. cs
dc.format 107 s., 26 s.obr. příloh cs
dc.format.extent 602687 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject reklamní text cs
dc.subject layout cs
dc.subject semiologie cs
dc.subject sémiotika cs
dc.subject pragmatika cs
dc.subject koherence cs
dc.subject koheze cs
dc.subject značka cs
dc.subject AIDA cs
dc.subject cílová skupina cs
dc.subject advertising text en
dc.subject layout en
dc.subject semiology en
dc.subject semiotics en
dc.subject pragmatics en
dc.subject coherence en
dc.subject cohesion en
dc.subject brand en
dc.subject AIDA en
dc.subject target group en
dc.title Jazyk reklamy cs
dc.title.alternative The Language of Advertising en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Křížek, Zdeněk
dc.date.accepted 2007-05-29
dc.description.abstract-translated This diploma thesis analyses the linguistic principles in press advertisements of two lan-guages - English and German and shows the current solution of the press ads as a part of marketing communications. The diploma thesis is based on the survey of press ads mainly in newspapers and magazines. The chapters include a specific linguistic feature that is elaboraed based on the bibliography and further analysed on the chosen exapmle of Eng-lish and German ads. Through the comparative approach the key aspects typical of both the languages are summarized at the end of the diploma thesis. It is not possible to compare the ads without the psychological or graphical aspects because these can be the basic fea-tures for the whole interpretation. The language uses several means how to attract the reader, therefore a rhyme or metaphor are discussed as well. The culture has its influence on the advertising texts and their layout. The aim was to present how can the individual linguistic and other factors form a complete view which leads to understanding of the ad. The case studies in the project part present the above mentioned in the analysis of English and German ads. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/185 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 4925
dc.date.assigned 2007-01-15
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
bártová_2007_dp.pdfBlocked 588.5Kb PDF View/Open
bártová_2007_vp.doc 51.5Kb Microsoft Word View/Open
bártová_2007_op.doc 60.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account