Regulace emocí u dětí mladšího školního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Regulace emocí u dětí mladšího školního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Suchánková, Eliška
dc.contributor.author Hynčicová, Eva
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:12:56Z
dc.date.available 2017-07-03T09:12:56Z
dc.date.issued 2016-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39760
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na regulace emocí a lokalizaci locus of control u dětí mladšího školního věku. V teoretické části se blíže specifikuje pojem regulace emocí, jejich dynamika, strategie a kontrola. V závěru teoretické části je vysvětlen pojem locus of control. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření u 274 dětí mladšího školního věku. Dotazník je složen ze tří částí. V první části se zjišťují všeobecné sociodemografické charakteristiky, v druhé míra strategie regulace emocí a ve třetí lokalizace locus of control. Dotazník, zaměřující se na míru regulace emocí, se dělí na dvě škály: přehodnocení emocí a potlačení emocí a obě se posuzují zvlášť. Třetí část je zaměřena na lokalizaci locus of control, přičemž s vyšším bodovým ziskem je lokalizace locus of control více externější. Analýza ukazuje, že neexistují žádné statisticky významné vztahy mezi locus of control a pohlavím, věkem, úplností rodiny a počtem sourozenců. Žádné statisticky významné vztahy nebyly nalezeny ani pro obě škály strategie emocí. I přesto lze vypozorovat některé nepatrné odlišnosti, například externější lokalizaci locus of control u dívek nebo tendence k většímu potlačování emocí u chlapců. V poslední části je popsána vazba mezi lokalizací locus of control a oběma strategiemi regulace emocí. Ukazuje se, že existuje statisticky významná korelace mezi lokalizací locus of control a mírou potlačením emocí, čili děti s externějším locus of control více potlačují své emoce. Nicméně žádný statisticky významný vztah nebyl nalezen mezi lokalizací locus of control a mírou přehodnocení emocí.
dc.format 92 s. (132 644 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject regulace emocí cs
dc.subject locus of control cs
dc.subject děti cs
dc.subject emotion regulation en
dc.subject locus of control en
dc.subject middle childhood children en
dc.title Regulace emocí u dětí mladšího školního věku
dc.title.alternative Regulation of Emotions at Children in Younger School Age
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vaculíková, Jitka
dc.date.accepted 2017-05-25
dc.description.abstract-translated This diploma thesis focuses on locus of control and emotion regulation strategy in children in middle childhood age between 8 and 11 years. Emotion regulation and its dynamics, strategy and control as well as concept of locus of control are described in the theoretical part. In the practical part, the survey at 274 middle childhood children is accomplished by questionnaire. The questionnaire consists of three parts. The first part is focused on general sociology data. In the second and third part are studied rate of emotion strategy and the location of locus of control, respectively. Emotion strategy scale has two scales: cognitive reappraisal and expressive suppression; they are analysed separately. Locus of control score determines its location, with higher score suggesting more external locus of control. The relation between gender, age, full or single parent family and number of siblings is analysed separately for both emotion strategies scales and the location of locus of control. Although no statistical significant differences are found, some interesting conclusions are discovered, e. g. more external locus of control at girls or higher expressive suppression at boys. Finally, the correlation between the rate of both emotion regulation scales and the location of locus of control is accomplished. Pearson correlation coefficient between the location of locus of control and the rate of expressive suppression is positive and even sta-tistical significant, thus suggesting that children with more external locus of control uses higher strategy of expressive suppression. Nevertheless, no relation is found for cognitive reappraisal.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 45148
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2017-04-19
local.subject děti mladšího školního věku cs
local.subject emoční poruchy v dětství a dospívání cs
local.subject sebeřízení cs
local.subject emoční inteligence cs
local.subject younger school age children en
local.subject emotional disorders in childhood and adolescence en
local.subject self-management en
local.subject emotional intelligence en


Files in this item

Files Size Format View Description
hynčicová_2017_dp.pdf 3.085Mb PDF View/Open None
hynčicová_2017_op.docx 18.25Kb Unknown View/Open None
hynčicová_2017_vp.docx 20.84Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account