Reality show, Nová cesta k divákovi

DSpace Repository

Language: English čeština 

Reality show, Nová cesta k divákovi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gindl-Tatárová, Zuzana
dc.contributor.author Vrbecká, Dita
dc.date.accessioned 2010-07-15T12:11:17Z
dc.date.available 2010-07-15T12:11:17Z
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/3998
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá fenoménem reality show. V první části popisuje její vývoj a komerční aspekt. Další část se zabývá tím, jak český divák vnímá a hodnotí tento nový fenomén. Důraz je rovněž kladen na etickou stránku a názory nejrůznějších odborníků (sociologů, psychologů, novinářů, producentů, samotných soutěžících ) Hlavní náplní mého zkoumání jsou vznikající stereotypy, neboli často používané prvky v reality show a popis jednotlivých odvětví filmové řeči a jak se projevují v tomto žánru. V poslední kapitole popisuji nejznámější reality show, vysílané v České republice a také uvádím řadů příkladů z jiných zemí. cs
dc.format 67 s. cs
dc.format.extent 350178 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject reality show cs
dc.subject fenomén cs
dc.subject filmová řeč cs
dc.subject žánr cs
dc.subject reality show en
dc.subject phenomenon en
dc.subject film language en
dc.subject genre en
dc.title Reality show, Nová cesta k divákovi cs
dc.title.alternative Reality show, New way to get to the viewer en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Jana
dc.date.accepted 2007-06-07
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with the phenomenon of reality show. First part of the thesis investigates its evolution and its use in commerce. The following section explains how Czech republic and czech viewer takes notice and judges this new popular phenomenon. The great interest of this thesis is also bringing up the question of ethic in reality show and express wide range of opinions from variety of experts.(sociologists, psychologists, journalists, producers, competitors themselves ) Except the above mentioned contributions, the aim of this thesis is also to give a thorough review of the main "stereotypes", in other words most used elements in reality show and describe individual sectors in the film language, beeing used in reality show. The last chapter of this thesis describes the most known reality shows in the Czech republic and also gives a large number of examples from different countries. en
dc.description.department Ústav animace a audiovize cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/183 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Multimedia a design - Audiovize cs
dc.thesis.degree-discipline Multimedia and Design - Audiovision Arts en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA. cs
dc.thesis.degree-program Výtvarná umění cs
dc.thesis.degree-program Fine Arts en
dc.identifier.stag 674
dc.date.assigned 2006-02-06
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
vrbecká_2007_dp.pdf 341.9Kb PDF View/Open
vrbecká_2007_vp.doc 55Kb Microsoft Word View/Open
vrbecká_2007_op.doc 48Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account