Pomáháme dětem s vývojovými poruchami učení

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Pomáháme dětem s vývojovými poruchami učení

Show full item record

No preview available
Title: Pomáháme dětem s vývojovými poruchami učení
Author: Valeriánová, Monika
Advisor: Muchová, Jiřina
Abstract: V současné době se stále více prosazuje směr humanizace škol s cílem učinit dnešní běžnou školu místem, kde se budou společně vzdělávat děti a mládež s postižením a bez postižení. Snahou je tedy realizace pozitiviní integrace handicapovaných do škol hlavního vzdělávacího proudu. Zdařilé integraci však musí předcházet vytvoření celého souboru určitých podmínek, bez nichž je zbytečné i nezodpovědné dítě s handicapem do běžné školy přijmout. Kromě rodiny samotného žáka musí být připravena hlavně škola, a to po všech stránkách. Do běžných základních škol jsou nejčastěji integrovány děti s vývojovými poruchami učení (VPU), které se řadí k aktuálním problémům současného školství. Právě problematikou VPU a otázkami integrace se blíže zabývá i tato bakalářská práce, která je rozčleněna na dvě základní části. V teoretické části jsou uvedeny základní informace o VPU, pojednáná o jejich podstatě, příčinách, projevech, možnostech nápravy, a to zejména používané metody a techniky při procesu nápravy. V další části je rozpracována právní úprava školské integrace a edukace, diagnostika poruch učení a možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu. Praktická část obsahuje analýzu současného stavu integrace žáků s VPU na základních školách ve Zlíně a je doplněna o návrh projektu, který je zaměřen na zkvalitnění výuky v této oblasti.
URI: http://hdl.handle.net/10563/4070
Date: 2007-05-24
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
valeriánová_2007_bp.pdf 517.8Kb PDF View/Open
valeriánová_2007_vp.doc 46.5Kb Microsoft Word View/Open
valeriánová_2007_op.doc 49Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account