Míra naplňování základních psychických potřeb ve školním prostředí pohledem dětí staršího školního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Míra naplňování základních psychických potřeb ve školním prostředí pohledem dětí staršího školního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Štefánková, Denisa
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:00:48Z
dc.date.available 2018-07-04T15:00:48Z
dc.date.issued 2017-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/41831
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá problematikou naplňování základních psychických potřeb ve školním prostředí pohledem dětí staršího školního věku. Teoretická část práce se soustřeďuje na obecné vymezení pojmů týkající se této problematiky. Konkretizuje pojem škola a její prostředí, potřeba a základní členění potřeb a dále pak popisuje motivační teorii, která se zaměřuje na oblast autonomie, kompetence a vztahovosti. Praktická část představuje výsledky kvantitativního výzkumu, který se specifikuje na míru naplňování tří základních psychických potřeb vycházejících z autodeterminační teorie.
dc.format 73 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject potřeby cs
dc.subject škola cs
dc.subject učitel cs
dc.subject žák cs
dc.subject vrstevníci cs
dc.subject rodina cs
dc.subject autodeterminační teorie cs
dc.subject autonomie cs
dc.subject kompetentnost cs
dc.subject vztahovost cs
dc.subject needs en
dc.subject school en
dc.subject teacher en
dc.subject pupil en
dc.subject peers en
dc.subject family en
dc.subject self-determination theory en
dc.subject autonomy en
dc.subject competency en
dc.subject relationship en
dc.title Míra naplňování základních psychických potřeb ve školním prostředí pohledem dětí staršího školního věku
dc.title.alternative The Rate of Fulfilment of Basic Psychological Needs in School Environment from the View of Upper-Primary School-Aged Children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kroutilová Nováková, Radana
dc.date.accepted 2018-05-29
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with the issue of fulfilment of basic psychological needs in the school environment through the view of older school age children. The theoretical part of the thesis focuses on the general definition of the terms related to this issue. It concretizes the term school and its environment, needs and basic division of needs and then it describes the motivational theory that focuses on the area of autonomy, competence and sense of belonging. The practical part presents the results of quantitative research that concentrates on the rate of the fulfilment of three basic psychological needs based on self-determination theory.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 49423
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2018-04-17
local.subject děti staršího školního věku cs
local.subject psychika cs
local.subject klima třídy cs
local.subject učitel a žák cs
local.subject teen-agers, psychic en
local.subject classroom climate en
local.subject teacher and learner en


Files in this item

Files Size Format View Description
štefánková_2018_dp.pdf 10.50Mb PDF View/Open None
štefánková_2018_op.docx 17.51Kb Unknown View/Open None
štefánková_2018_vp.docx 17.89Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account