Analýza koncepce environmentální výchovy v kurikulárních dokumentech vybraných mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza koncepce environmentální výchovy v kurikulárních dokumentech vybraných mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Oborná, Martina
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:30Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:30Z
dc.date.issued 2017-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/42857
dc.description.abstract Diplomová práce je zaměřena na analýzu koncepce environmentální výchovy v kurikulárních dokumentech vybraných mateřských škol. Obsahem teoretické části je sumarizace základních pojmů, které jsou pro tuto diplomovou práci z hlediska strukturace koncepce stěžejní. Na teoretickou část práce navazuje empirický výzkum. Design výzkumu je kvalitativní. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem je environmentální výchova začleňována ve školním vzdělávacím programu mateřských škol, které proklamují svoji koncepční vizi právě k environmentálním strategiím vzdělávání. Pro výzkum byla zvolena metoda obsahové analýzy textu. Podrobná analýza vedla k vyhodnocení výsledků a zpracování tabulek, ve kterých jsou výsledky promítnuty.
dc.format 88 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject environmentální výchova cs
dc.subject rámcový vzdělávací program cs
dc.subject školní vzdělávací program cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject příroda cs
dc.subject environmental education en
dc.subject framework educational program en
dc.subject school educational program en
dc.subject kindergarten en
dc.subject nature en
dc.title Analýza koncepce environmentální výchovy v kurikulárních dokumentech vybraných mateřských škol
dc.title.alternative Analysis of the concept of environmental education curricula in selected kindergartens
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Lukášová, Hana
dc.date.accepted 2018-06-15
dc.description.abstract-translated The diploma thesis is focused on the analysis of the concept of environmental education in the curriculum documents of selected nursery schools. The content of the theoretical part is a summary of the basic concepts that are crucial for this diploma thesis from the point of view of the structure of the concept. The theoretical part of the work is followed by empirical research. Research design is qualitative. The aim of this work was to find out how environ-mental education is integrated into the school curriculum of kindergartens that proclaim their conceptual vision of environmental education strategies. The text analysis method was cho-sen for research. A detailed analysis has led to an evaluation of the results and the processing of the tables in which the results are projected.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 47961
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2018-04-19
local.subject mateřské školy cs
local.subject ekologická výchova cs
local.subject kindergartens en
local.subject ecological education en


Files in this item

Files Size Format View Description
oborná_2018_dp.pdf 2.661Mb PDF View/Open None
oborná_2018_op.docx 17.19Kb Unknown View/Open None
oborná_2018_vp.docx 18.18Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account