Spolupráce školy a rodiny v různých typech předškolních zařízení

DSpace Repository

Language: English čeština 

Spolupráce školy a rodiny v různých typech předškolních zařízení

Show simple item record

dc.contributor.advisor Majerčíková, Jana
dc.contributor.author Pelikánová, Iva
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:30Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:30Z
dc.date.issued 2017-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/42858
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce školy a rodiny v různých typech předškolních zařízení. Teoretická část nabízí popis předškolních zařízení v České republice a dále vymezuje možnosti spolupráce školy s rodinou dítěte předškolního věku, což je velmi důležité pro rozvoj samotného dítěte. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, který se uskutečnil pomocí interview se zástupci předškolních zařízení a s rodiči dětí. Byla odhalena spolupráce školy a rodiny v různých typech předškolních zařízení. Také se podařilo odkrýt specifika spolupráce v těchto předškolních zařízení. Jedná se především o budování vztahu s rodiči a zařízením, také míru zapojování a pomoc rodičů, intenzitu komunikace a různorodost společných akcí.
dc.format 105 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject předškolní zařízení cs
dc.subject spolupráce cs
dc.subject vztah školy a rodiny cs
dc.subject zapojení rodiny cs
dc.subject formy spolupráce cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject preschool facility en
dc.subject cooperation en
dc.subject relation between school and family en
dc.subject family involvement en
dc.subject types of cooperation en
dc.subject communication en
dc.title Spolupráce školy a rodiny v různých typech předškolních zařízení
dc.title.alternative Cooperation between Schools and Families in Various Types of Preschool Facilities
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Gavora, Peter
dc.date.accepted 2018-06-15
dc.description.abstract-translated These thesis deals cooperation between schools and families in various types of preschool facilities. Theoretical part offers an overview of preschool facilities in the Czech Republic and then delimits school and family cooperation to care for preschool children which is very important for children development. Practical part shows results of qualitatively oriented research. Research has been done by interviews with school representatives and parents. Thanks to this, research is discovering cooperation between schools and families in various types of preschool facilities. Also is revealing specifics of cooperation between these preschool facilities and families - mainly different origin of the relationship between parents and chosen facility, engagement rate and help from the parents, intense of communication, and variety of common events.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 47962
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2018-04-20
local.subject rodina a škola cs
local.subject mateřské školy cs
local.subject home and school en
local.subject kindergartens en


Files in this item

Files Size Format View Description
pelikánová_2018_dp.pdf 3.255Mb PDF View/Open None
pelikánová_2018_op.docx 18.31Kb Unknown View/Open None
pelikánová_2018_vp.docx 19.62Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account