Strategie zvládání sociálních interakcí užívaných nadanými žáky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Strategie zvládání sociálních interakcí užívaných nadanými žáky

Show full item record

No preview available
Title: Strategie zvládání sociálních interakcí užívaných nadanými žáky
Author: Bártlová, Natálie
Advisor: Kočvarová, Ilona
Abstract: Diplomová práce se obecně zabývá problematikou nadání a jeho dopadem na pozici nadaného žáka ve vrstevnické skupině, potažmo na jeho začleňování do této skupiny. Práce konkrétně pojednává o specifických strategiích, prostřednictvím nichž se nadaný žák snaží vyrovnávat se svými pocity odlišnosti vyplývající z diagnostiky nadání, a s jejichž využitím se snaží zvládat okolní sociální interakce. Teoretická část poukazuje zejména na nadaného žáka v období dospívání. V tomto období dochází ke značné percepci své vlastní odlišnosti, což vede ke stigmatizujícím pocitům a hledáním takových specifických strategií, které by tyto pocity zcela eliminovaly a pomohly tak s bezproblémovým začleněním do kolektivu vrstevníků. Cílem praktické části je zjistit, v jaké míře jsou strategie zvládání sociálních interakcí nadanými žáky užívány a poukázat na možné rozdíly v míře jejich užívání na základě pohlaví a typu školy, kterou nadaní žáci navštěvují. Tyto možné rozdíly poté poukazují pouze na jednu oblast strategií, a to na oblast Popírání nadání, která je považována v rámci všech oblastí strategií za problémovou, protože brání v rozvoji nadání.
URI: http://hdl.handle.net/10563/43091
Date: 2017-11-22
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 48247


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
bártlová_2018_dp.pdf 2.389Mb PDF View/Open None
bártlová_2018_op.docx 17.84Kb Unknown View/Open None
bártlová_2018_vp.docx 17.18Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account