Sociální klima třídy u nadaných žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sociální klima třídy u nadaných žáků

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kočvarová, Ilona
dc.contributor.author Válková, Adéla
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43111
dc.description.abstract Diplomová práce je zaměřena na deklarování klimatu školní třídy nadaných žáků. Konkrétně se zaměřuje na tři oblasti klimatu třídy a těmi je klima suportivní, motivace k negativnímu školnímu výkonu a sebeprosazení. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy, které se této problematiky týkají, jako je nadání, intelektově nadaný žák a formy vzdělávání nadaných žáků. Dále se práce zaměřuje na nadané dívky, nadané žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a období dospívání u nadaných. Poslední část teoretické části je věnována klimatu školní třídy a jeho souvislosti s nadáním. Praktická část práce prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu s hlavním cílem zjistit, jak nadaní žáci deklarují klima školní třídy. Výsledky výzkumu byly podrobeny komparaci se stenovými normami aplikovaného dotazníku a taktéž byla provedena komparace deklarování klimatu třídy v závislosti na pohlaví, typu školy a přítomnosti speciálních vzdělávacích potřeb žáků s nadáním.
dc.format 99 s. (175 383)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject nadání cs
dc.subject intelektově nadaný žák cs
dc.subject klima školní třídy cs
dc.subject nadané dívky cs
dc.subject žáci nadaní se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject integrace cs
dc.subject giftedness en
dc.subject intellectually gifted pupil en
dc.subject classroom climate en
dc.subject talented girls en
dc.subject gifted pupils with special educational needs en
dc.subject integration en
dc.title Sociální klima třídy u nadaných žáků
dc.title.alternative Social Climate of Class with Gifted Pupils
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2018-05-22
dc.description.abstract-translated The diploma thesis is focused on declaring the climate of the classrooms of gifted pupils. Specifically, it focuses on three areas of class climate: supportive climate, motivation to negative school performance and self-assertion. The theoretical part defines the key koncepts of relate problematice, such as giftedness, intelectually talented pupils and forms of learning gifted pupils. In addition this work is also focuses on gifted girls, gifted pupils with special educational needs and gifted pupils during adolescence. The last part of the theoretical part discusses the climate of the school classes and its connection with giftedness. The practical part presents the results of quantitative research with the main objective to find out how gifted pupils declare the climate of the class. The results of the research were compared with the sten scores of the questionnaire conducted in the class and with the declaration of the class climate made according to the gender, type of school and the special educational needs of gifted pupils.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 48269
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2018-04-19
local.subject klima třídy cs
local.subject nadaní žáci cs
local.subject dívky cs
local.subject classroom climate en
local.subject gifted pupils en
local.subject girls en


Files in this item

Files Size Format View Description
válková_2018_dp.pdf 3.117Mb PDF View/Open None
válková_2018_op.doc 52Kb Unknown View/Open None
válková_2018_vp.docx 17.10Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account