Rozvoj metakognitivního myšlení dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj metakognitivního myšlení dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Lukeš, Petr
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:41Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:41Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43166
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na zjištění úrovně vybraných částí metakognitivního myšlení, konkrétně předvídání a hodnocení, u dětí předškolního věku. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola je zaměřena na předškolní věk a podrobněji rozebírá předškolní zařízení a tělesný i duševní rozvoj dítěte. Druhá kapitola se zabývá problematikou metakognice a autoregulace, definuje tyto pojmy, popíše jejich důležitost a význam. V praktické části bakalářská práce představuje metodologii realizovaného kvantitativního výzkumu, výzkumný nástroj a výsledky výzkumu. Cílem výzkumu je za pomoci pracovních listů odhalit úroveň metakognitivního myšlení u výzkumného souboru.
dc.format 69 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject ontogeneze cs
dc.subject předškolní zařízení cs
dc.subject metakognice cs
dc.subject autoregulace cs
dc.subject pre-school children en
dc.subject ontogenesis en
dc.subject pre-school facilities en
dc.subject metacognition en
dc.subject self-regulation en
dc.title Rozvoj metakognitivního myšlení dětí předškolního věku
dc.title.alternative Development of Metacognitive Thinking of Preschool Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Martincová, Jana
dc.date.accepted 2018-06-05
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is focused on finding the level of selected parts of metacognitive thinking, specifically prediction and evaluation, of pre-school children. The theoretical part is divided into two chapters. The first chapter focuses on pre-school age and discusses in detail the pre-school facilities and the child's physical and mental development. The second chapter deals with issues of metacognition and self-regulation, defines these concepts, describes their importance and significance. In the practical part the bachelor thesis presents methodology of realized quantitative research, research tool and research results. The goal of the research is to reveal the level of metacognitive thinking in the research group with the help of using worksheets.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 48345
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2018-04-27
local.subject předškoláci cs
local.subject kognitivní procesy cs
local.subject myšlení cs
local.subject metakognice cs
local.subject preschool children en
local.subject preschoolers en
local.subject cognitive processes en
local.subject thought and thinking en
local.subject metacognition en


Files in this item

Files Size Format View Description
lukeš_2018_dp.pdf 4.355Mb PDF View/Open None
lukeš_2018_op.docx 19.80Kb Unknown View/Open None
lukeš_2018_vp.docx 18.22Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account