Využití pohádek v morální výchově dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití pohádek v morální výchově dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Blaštíková, Lucie
dc.contributor.author Opletalová, Tereza
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:41Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:41Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43171
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá problematikou pohádek a jejich využitím v morální výchově dětí předškolního věku. Práce zahrnuje teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozčleněna do tří kapitol. Úvodní kapitola se zaměřuje na charakteristiku dětí předškolního věku. Další část představuje významné psychologické teorie morálního vývoje, dále obsah a metody mravní výchovy a její zakotvení v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Závěr teoretické části je věnován pohádkám, jejich původu, specifickým znakům a významu. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum, jehož cílem je zjistit, jakým způsobem ovlivňuje pohádka morálně-sociální kompetence dětí předškolního věku. Sběr dat proběhl na základě četby vybraných pohádek a za využití metody rozhovoru.
dc.format 87 s. (146 578 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject předškolní vzdělávání cs
dc.subject morálka cs
dc.subject morální vývoj cs
dc.subject mravní výchova cs
dc.subject pohádka cs
dc.subject preschool age en
dc.subject preschool education en
dc.subject morality en
dc.subject moral development en
dc.subject moral education en
dc.subject fairy-tale en
dc.title Využití pohádek v morální výchově dětí předškolního věku
dc.title.alternative Using Fairy Tales in Moral Education of Pre-School Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Šalenová, Eva
dc.date.accepted 2018-06-05
dc.description.abstract-translated A Bachelor´s thesis is dealing with a fairytales and their application into moral education preschool children. The thesis contains theoretical and empirical part. The theoretical part is divided into three chapters. An introductory chapter focuses on characteristics of preschool children. Next part presents significant psychological theories of moral deve-lopment, also the content and methods of moral education and its inclusion in the Fra-mework Education Programme for Preschool Education. The end of theoretical part is devoted to fairytales, their origins, specific features and importance. In the empirical part, there is made a qualitative research, of which aim is to find out how fairytale influ-ences the moral-social competencies of preschool children. Data were collected by rea-ding of selected fairytales and then using an interview method.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 48356
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2018-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
opletalová_2018_dp.pdf 4.746Mb PDF View/Open None
opletalová_2018_op.docx 18.32Kb Unknown View/Open None
opletalová_2018_vp.docx 17.26Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account