Neformální vzdělávání dospělých v kontextu kvality života

DSpace Repository

Language: English čeština 

Neformální vzdělávání dospělých v kontextu kvality života

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrnčiříková, Zuzana
dc.contributor.author Forejtová Zhořová, Jitka
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:53Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:53Z
dc.date.issued 2017-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43475
dc.description.abstract Vzdělávání je důležitou a nevyhnutelnou součástí kvality života. Získávání nových znalostí, dovedností a zvyšování kompetencí umožňuje jedinci uplatnění na trhu práce, a plnohodnotné zapojení do pracovního i sociálního života. Kvalitu života vnímáme jako přístup, který umožňuje uspokojovat potřeby člověka skrze seberealizaci, poznávání nových možností a zkvalitňování se cestou vzdělávání. Diplomová práce zjišťuje motivace a bariéry k participaci v neformálním vzdělávání a zejména pak vystihuje, jak se participace v neformálním vzdělávání ukazuje na hodnocení kvality života,a jak je tato forma dalšího vzdělávání vnímána jako nástroj proti sociální exkluzi.
dc.format 132 s. (244 415 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Celoživotní vzdělávání cs
dc.subject vzdělávání dospělých cs
dc.subject neformální vzdělávání cs
dc.subject motivace cs
dc.subject bariéry cs
dc.subject kvalita života cs
dc.subject sociální exkluze cs
dc.subject Lifelong education en
dc.subject adult education en
dc.subject non-formal education en
dc.subject motivation en
dc.subject barriers en
dc.subject quality of life en
dc.subject social exclusion en
dc.title Neformální vzdělávání dospělých v kontextu kvality života
dc.title.alternative Informal Education of Adults in the Context Quality of Life
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kočvarová, Ilona
dc.date.accepted 2018-05-23
dc.description.abstract-translated Education is an important and inevitable part of a quality of life. Acquiring new knowledge, skills and competence increasing enables an individual to succeed in a labor market and fully engage in working and social life. We perceive the quality of life as an approach which enables satisfaction of man needs through self-improvement, self-realization and a cognition of new possibilities by the way of education. This diploma thesis finds out motivations and barriers towards a participation in non-formal education. It mainly examines how the participation in non-formal education is demonstrated in an evaluation of the quality of life and how this form of further education is perceived as a tool against the social exclusion.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 48802
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2018-04-17
local.subject dospělí cs
local.subject studijní motivace cs
local.subject adults en
local.subject motivation to study en


Files in this item

Files Size Format View Description
forejtová zhořová_2018_dp.pdf 3.707Mb PDF View/Open None
forejtová zhořová_2018_op.docx 17.15Kb Unknown View/Open None
forejtová zhořová_2018_vp.docx 17.34Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account