The Image of the Czech Republic in Anglophone Mass Media

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

The Image of the Czech Republic in Anglophone Mass Media

Show full item record

No preview available
Title: The Image of the Czech Republic in Anglophone Mass Media
Author: Sekula, Martin
Advisor: Shurma, Svitlana
Abstract: Cílem této práce je popsat prototypický obraz České republiky a srovnat jej s obrazem České republiky v anglofonních masmediích. V teoretické části byly definovány pojmy stereotyp, prototyp a pojmová metafora. Poté byla provedena analýza dané země. Bylo zjištěno, že Česko zpravidla nemá jednu identitu. Češi jsou nezávislí a neochotní spolupracovat, pijí hodně alkoholu a kouří, zároveň připomínají Švejka. V praktické části bylo zjištěno, že nejčastěji zobrazenými osobami jsou Andrej Babiš a Miloš Zeman. Nejfrekventovanější témata zahrnují politické novinky, jídlo, alkohol, uzavřenou a kutilskou povahu Čechů a dopravu. Následující pojmové metafory popisují Českou republiku: Česko je bojiště a neprozkoumaná země. Miloš Zeman se po srovnání jeví jako prototyp Čecha, Andrej Babiš nikoliv. Byla potvrzena dvojí identita, neochota spolupracovat, nadměrné užívání alkoholu a cigaret a kutilská povaha.
URI: http://hdl.handle.net/10563/45073
Date: 2018-11-09
Availability: Bez omezení
Department: Ústav moderních jazyků a literatur
Discipline: Anglický jazyk pro manažerskou praxi
Grade for thesis and defense: C 52546


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
sekula_2019_dp.pdf 1.263Mb PDF View/Open None
sekula_2019_op.doc 49Kb Unknown View/Open None
sekula_2019_vp.doc 49.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account