Vztah znalostního managementu a výkonnosti organizací ve spojitosti s rolí inovací: zaměření na veřejné vysoké školy ve Vietnamu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vztah znalostního managementu a výkonnosti organizací ve spojitosti s rolí inovací: zaměření na veřejné vysoké školy ve Vietnamu

Show simple item record

dc.contributor.author Nguyen, Ngoc Tan
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:11:40Z
dc.date.available 2019-07-04T09:11:40Z
dc.date.issued 2010-07-14
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.isbn 978-80-7454-845-1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/45760
dc.description.abstract Za posledních deset let se znalostní management (ZM) vyvinul v novou disciplínu, která dosahuje na stále více výzkumných pracovníků na celém světě, s celou řadou publikací a výzkumných projektů v této oblasti. Spolu s řízením lidských zdrojů, je ZM považován za zdroj konkurenčních výhod pro všechny organizace, které chtějí dosáhnout svých cílů, společně se zvýšením výkonnosti. Vysoké školy napodiv nevěnují ZM vysokou prioritu, i když jsou považovány za znalostní podniky, které ve společnosti představují nástroj neustálého prohlubování znalostí. V současnosti jsou vystaveny výzvám v kontextu zavádění praktik ZM, v zájmu posílení konkurenceschopnosti a transparentnosti. Stále víc se uznává, že praktiky ZM mohou umožnit vysokým školám, aby se vyvíjeli směrem k interaktivnímu a dynamickému vzdělávacímu prostředí. Ve Vietnamu jsou nově etablované soukromé univerzity pružnější ve smyslu integrace, zatím co veřejné školství zaostává v kontextu reakcí na změny trhů. Veřejné instituce tak v současnosti mají potřebu integrované disciplíny pro studium, výzkum a učení o znalostních hodnotách, zejména v oblasti lidského kapitálu (intelektuálního) a technologií. Výzkum oblasti ZM napomáhá k zvyšování povědomí o výkonnosti a inovativnosti, v rámci veřejných vysokých škol ve Vietnamu, i když se jedná o stále nevyužitou oblast.
dc.format 47
dc.format.extent 180
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Bez omezení cs
dc.subject znalostní management cs
dc.subject výkonnost organizace cs
dc.subject inovace cs
dc.subject veřejné školství cs
dc.subject Vietnam cs
dc.subject knowledge management en
dc.subject organisational performance en
dc.subject innovation en
dc.subject public universities en
dc.subject Vietnam en
dc.title Vztah znalostního managementu a výkonnosti organizací ve spojitosti s rolí inovací: zaměření na veřejné vysoké školy ve Vietnamu cs
dc.title.alternative The relationship between knowledge management and organisational performance, mediating role of innovation: the case of public universities in Vietnam en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Čambál, Miloš
dc.contributor.referee Kubátová, Jaroslava
dc.date.accepted 2019-06-25
dc.description.abstract-translated Over the past decades, knowledge management (KM), a new discipline of study, has drawn a growing number of researchers worldwide who produced numerous publications and conducted various researches in this field. Together with human resource management, KM is considered a source of competitive advantages for any organisation wishing to achieve its institutional goals and perform better. Meanwhile, higher education institutions, deemed a knowledge enterprise and the main instrument of society for the constant pursuit of knowledge, surprisingly has not made KM a high priority in their agenda. They are now at the forefront of changes. The challenges that they face urge them to incorporate knowledge management practices in order to help them enhance their functions and be more competitive and transparent. There is growing recognition that knowledge management can enable higher education to evolve more smoothly to a highly interactive and dynamic educational environment. In Vietnam, while private universities are mostly newly founded and active in the new time of country's integration path, public institutions seem to be marginalized and slow in response to the change of the market. These institutions, more than ever, are in need of an integrative discipline for studying, researching and learning about the knowledge assets - human intellectual capital and technology. Research on knowledge management that helps promote performance efficiency and innovation in public universities of Vietnam, however, is still an untapped area.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Economics cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 53548
dc.date.submitted 2019-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
nguyen_2019_teze.pdf 3.377Mb PDF View/Open
nguyen_2019_dp.pdf 2.253Mb PDF View/Open None
nguyen_2019_op.pdf 715.3Kb PDF View/Open None
nguyen_2019_vp.pdf 501.3Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account