Bilingvní a vícejazyčná výchova dítěte

DSpace Repository

Language: English čeština 

Bilingvní a vícejazyčná výchova dítěte

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balaban Cakirpaloglu, Irena
dc.contributor.author Adamíková, Marcela
dc.date.accessioned 2019-10-01T07:11:47Z
dc.date.available 2019-10-01T07:11:47Z
dc.date.issued 2018-11-21
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/45862
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává o bilingvní a vícejazyčné výchově dětí. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabýváme definicí bilingvismu, jeho typologií s konkretizací na dětský bilingvismus. Pozornost věnujeme bilingvní rodině a jejich klasifikací. Dále se věnujeme strategiím dvojjazyčné výchovy a výhodám, které plynou z bilingvní výchovy pro tyto děti. Zabýváme se způsoby použití jazyků v návaznosti na kulturu a příbuzenských vtahu v rodině. Uvádíme současný bilingvismus v České Republice a legislativní ukotvení pro bilingvní vzdělávání dětí. Cílem praktické části bylo pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jaké jsou úskalí nebo problémy rodičů při bilingvní výchově svých dětí.
dc.format 100 s. (27 375 slov)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject bilingvismus cs
dc.subject bilingvní výchova cs
dc.subject bilingvní rodina cs
dc.subject odlišná kultura cs
dc.subject úskalí cs
dc.subject bilingualism en
dc.subject bilingual education en
dc.subject bilingual family en
dc.subject different culture en
dc.subject pitfalls en
dc.title Bilingvní a vícejazyčná výchova dítěte
dc.title.alternative Bilingual and Multilingual Education of a Child
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Skarupská, Helena
dc.date.accepted 2019-09-09
dc.description.abstract-translated The final thesis deals with bilingual and multilingual upbringing of children. This thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part we deal with the definition of bilingualism, its typology with specificity on child bilingualism. We pay attention to bilingual family and their classification. We also deal with bilingual education strategies and the benefits of bilingual education for these children. We deal with the use of languages in relation to culture and family relationships in the family. We present contemporary bilingualism in the Czech Republic and legislative anchoring for bilingual education of children. The aim of the practical part was to use qualitative research to find out what are the worries or problems of parents in bilingual education of their children.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 51191
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2019-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
adamíková_2019_dp.pdf 2.993Mb PDF View/Open None
adamíková_2019_op.docx 15.75Kb Unknown View/Open None
adamíková_2019_vp.docx 18.49Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account