Hodnotová orientace mládeže z interkulturního rodinného prostředí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Hodnotová orientace mládeže z interkulturního rodinného prostředí

Show simple item record

dc.contributor.author Venterová, Lenka
dc.date.accessioned 2020-09-17T07:39:31Z
dc.date.available 2020-09-17T07:39:31Z
dc.date.issued 2016-09-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.isbn 978-80-7454-936-6
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/45910
dc.description.abstract Předložená disertační práce se věnuje mládeži z interkulturního rodinného prostředí, žijící v České republice. Vybraným výzkumným vzorkem jsou česko-jihoafrické rodiny, jejichž děti od narození vyrůstají na našem území. Tyto rodiny jsou každodenně konfrontovány s odlišnou kulturou, troufáme si tvrdit, že se jedná v kontextu našeho území o relativně nové téma. V práci se zabýváme jejich hodnotovou orientací a vlivu okolních kultur na tuto orientaci. Zvolená problematika je nejprve ukotvena v teoretické části, všímáme si zde vlivu kulturního kapitálu na hodnotu vzdělání a snažíme se hodnotovou orientaci usadit do procesu vzdělávání a do pedagogické teorie. V praktické části představujeme pozadí autorského výzkumu, včetně jeho výsledků. Hlavním cílem realizovaného výzkumu bylo popsat význam vzdělávání prizmatem mládeže z interkulturního rodinného prostředí. Vzhledem k neměřitelnosti hodnot a jejich relativní složitosti, je z každého z nás vyčíst, rozhodli jsme se jít kvalitativní cestou. A to konktrétně cestou etnografického výzkumu. Získaná data byla následně analyzována tematickou analýzou. Skrz hodnoty jednotlivých participantů pohlížíme na jejich vztah k jednotlivým formám vzdělávání, respektive na to, jaký je jejich vztah k formálnímu, neformálnímu vzdělávání a k informálnímu učení. Na základě vyvozených závěrů je nastíněn aplikační rozměr práce a jsou i diskutovány možnosti dalšího výzkumu ve zvolené oblasti.
dc.format 42
dc.format.extent 192
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Bez omezení cs
dc.subject Hodnoty cs
dc.subject hodnotová orientace cs
dc.subject hodnotový žebříček cs
dc.subject interkulturní rodinné prostředí cs
dc.subject odlišné kulturní prostředí cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject edukace v Jihoafrické republice cs
dc.subject etnografický výzkum cs
dc.subject tematická analýza cs
dc.subject Values en
dc.subject Value Orientation en
dc.subject Value Preferences en
dc.subject Intecultural Family Background en
dc.subject Different Cultural Environment en
dc.subject Ethnographic Research en
dc.subject Education in South Africa en
dc.subject Thematic Analysis en
dc.title Hodnotová orientace mládeže z interkulturního rodinného prostředí
dc.title.alternative Value Orientation of Youth from Intercultural Family Background en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Gavora, Peter
dc.contributor.referee Prokop, Jiří
dc.date.accepted 2020-08-27
dc.description.abstract-translated The presented dissertation deals with young people with an intercultural family environment background who live in the Czech Republic. The selected research sample is Czech-South African families with children who have been growing up in the Czech Republic since birth. These families are confronted with a different culture on a daily basis. We dare to say that this is a relatively new topic within the Czech Republic. In this we deal with their value orientation and the influence of surrounding cultures on the orientation. The selected issue is first anchored in the theoretical part, where we note the influence of cultural capital on the value of education and we try to settle the value orientation in the process of education and in pedagogical theory. In the practical part we present the background of the author's research, including results. The main goal of the research was to describe the importance of education through the prism of young people from an intercultural family environment. Since the values are not measurable and it is relatively difficult to read them, we decided to take the qualitative path, specifically ethnographic research, to achieve the most accurate results. The data obtained were subsequently analysed by thematic analysis. Through the values of individual participants, we look at their relationship to individual forms of education. Based on the conclusions drawn, the application dimension of the work is outlined, and the possibilities of further research in the selected area are discussed.
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 56837
dc.date.submitted 2020-06-19


Files in this item

Files Size Format View Description
venterová_2020_teze.pdf 2.408Mb PDF View/Open
venterová_2020_op.pdf 77.81Kb PDF View/Open None
venterová_2020_dp.pdf 2.606Mb PDF View/Open None
venterová_2020_vp.pdf 103.1Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account