Analýza a vyhodnocení mediální kampaně zaměřené na změnu postojů Slováků vůči Romům

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza a vyhodnocení mediální kampaně zaměřené na změnu postojů Slováků vůči Romům

Show simple item record

dc.contributor.advisor Göttlichová, Marcela
dc.contributor.author Hřích, Václav
dc.date.accessioned 2010-07-15T22:49:42Z
dc.date.available 2010-07-15T22:49:42Z
dc.date.issued 2007-04-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/4617
dc.description.abstract Diplomová práca sa zaoberá analýzou a vyhodnotením mediálnej kampane zameranej na zmenu postoja Slovákov voči Rómom. Opisuje východiskový stav pred kampaňou a súčasti pripravovanej mediálnej kampane. Analzuje navrhnuté kreatívne koncepty a navrhuje ich úpravy pred spustením kampane. Obsahuje pre test a post test postojov obyvateľov Slovenska k diskriminácií a vztahu Rómov a majoritného obyvateľstva. V závere komentuje dopad tejto kampane a možné vrianty jej optimalizácie v budúcnosti. Autor práce je spolumajiteľ a riaditeľ agentúry pre marketingový výskum trhu reklamy a medií AKO, problematike marketingových výskumov sa venuje od roku 1998. cs
dc.format 92 s., 43 s. text. príloh cs
dc.format.extent 2808449 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject marketingový výskum cs
dc.subject focus group cs
dc.subject omnibus cs
dc.subject dotazník cs
dc.subject scenár cs
dc.subject reklamná kampaň cs
dc.subject Róm cs
dc.subject ACEC cs
dc.subject pre test cs
dc.subject post test cs
dc.subject reklamný spot cs
dc.subject marketing research en
dc.subject focus group en
dc.subject omnibus en
dc.subject questionnaire en
dc.subject screener en
dc.subject advertising campaign en
dc.subject Roma en
dc.subject ACEC en
dc.subject pre test en
dc.subject post test en
dc.subject spot en
dc.title Analýza a vyhodnocení mediální kampaně zaměřené na změnu postojů Slováků vůči Romům cs
dc.title.alternative Analysis and an evaluation of advertising campaign that aimed at changing the attitude of the Slovaks towards the Roma people. en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Gregarová, Magda
dc.date.accepted 2007-05-28
dc.description.abstract-translated The thesis "Analysis and an evaluation of advertising campaign that aimed at changing the attitude of the Slovaks towards the Roma people" attempts to provide an analysis and an evaluation of the advertising campaign "Living Together'q that ran in the Slovak media in the course of the year 2006 and that aimed at changing the attitude of the Slovaks towards the Roma people. It describes the initial situation before the advertising was released and specifies the individual constituents of the prepared campaign. It also presents an analysis of the proposed creative concepts and suggests further changes and adjustments to the campaign prior to its official start. Furthermore, the thesis includes 'before' and 'after' tests of the attitudes of the Slovaks towards discrimination and of their relationship with the Roma population. In the concluding chapter, the impact of the advertising campaign and the possibilities of its optimization for the future are being discussed. The author of the thesis is a part-owner and the managing director of the company AKO, an agency focusing on marketing research of the advertising and media market. He has been dealing with marketing research since 1998. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/185 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 4939
dc.date.assigned 2007-01-15
utb.result.grade D


Files in this item

Files Size Format View
hřích_2007_dp.pdfBlocked 2.678Mb PDF View/Open
hřích_2007_vp.doc 61.5Kb Microsoft Word View/Open
hřích_2007_op.doc 60.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account