Vliv neúplnosti rodiny na vzdělávací výsledky žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv neúplnosti rodiny na vzdělávací výsledky žáků

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Sojková, Anna
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:29Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:29Z
dc.date.issued 2021-01-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46579
dc.description.abstract Cílem bakalářské práce je zjistit, zda má úplnost/ neúplnost rodiny něco společného se vzdělávacími výsledky žáků druhého stupně základních škol. Teoretická část se zabývá rodinou, jejím významem, znaky rodiny a pohledem na rodinu ve 21. Století. Navazující kapitoly se zabývají typologií rodiny a rodinnou strukturou. Další kapitola se zabývá obdobím staršího školního věku, jeho vymezením a charakteristikou. Závěr teoretické části je zaměřen na rodinné a školní prostředí a jejich rozdíly, rizika i pozitiva. V praktické části je konkrétně popsán postupu a vyhodnocení kvantitativního výzkumu, který proběhl metodou standardizovaného dotazníku, který byl směřován na žáky druhého stupně základních škol. Z dat jsme získali odpovědi, které nám nijak nepotvrzují, že žáci z neúplných rodin vykazují špatný prospěch či přípravu na vyučování.
dc.format 73 s. (14 755 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject rodina cs
dc.subject typy rodin cs
dc.subject dítě cs
dc.subject úplnost cs
dc.subject neúplnost cs
dc.subject škola cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject vzdělávací výsledky cs
dc.subject family en
dc.subject types of families en
dc.subject child en
dc.subject completeness en
dc.subject incompleteness en
dc.subject school en
dc.subject education en
dc.subject educational results en
dc.title Vliv neúplnosti rodiny na vzdělávací výsledky žáků
dc.title.alternative The Influence of a Single-Parents Family on Educational Results of Pupils
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Včelařová, Hana
dc.date.accepted 2021-05-26
dc.description.abstract-translated The aim of the bachelor's thesis is to find out whether the completeness /incompleteness of the family has anything to do with the educational results of secondary school pupils. The theoretical part deals with the family, its meaning, characteristics of the family and the perception of the family in the 21st century. The following chapters deal with the typologies of the family and family structure. The next chapter deals with the period of older school age, its definition and characteristics. The conclusion of the theoretical part is focused on the family and school environment and their differences, risks and positives. The practical part specifically describes the procedure and evaluation of quantitative research, which was carried out using the method of a standardized questionnaire, which was aimed at secondary school students. The answers showed us that the hypothesis, of pupils from single-parent families showing poor performance at school, was not confirmed.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 58446
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2021-04-30


Files in this item

Files Size Format View Description
sojková_2021_dp.pdf 3.249Mb PDF View/Open None
sojková_2021_op.docx 17.20Kb Unknown View/Open None
sojková_2021_vp.docx 15.56Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account