Zkušenosti asistentů pedagoga s řešením problémového chování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

DSpace Repository

Language: English čeština 

Zkušenosti asistentů pedagoga s řešením problémového chování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

Show simple item record

dc.contributor.advisor Včelařová, Hana
dc.contributor.author Lašáková, Tereza
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:31Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:31Z
dc.date.issued 2021-01-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46633
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá zkušenostmi asistentů pedagoga s řešením problémového chování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, a to konkrétně v případě poruchy ADHD. V teoretické části se zabývá vymezením profese asistenta pedagoga, osobnostními předpoklady, náplní práce, hlavními činnostmi a příklady nejčastějších konkrétních činností této profese u žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále popisuje diagnostická kritéria syndromu ADHD s ohledem na závažnost jeho projevů, příčiny jeho vzniku, typické projevy problémového chování a faktory ovlivňující toto chování ve školním prostředí. Závěr teoretické části je věnován způsobům řešení výchovných problémů žáků a relaxačním technikám u dětí s ADHD. Praktická část se skládá z dotazníkového šetření zkušeností asistentů pedagoga s problémovým chování dětí s ADHD.
dc.format 86 stran
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject asistent pedagoga cs
dc.subject ADHD cs
dc.subject problémové chování cs
dc.subject terapie cs
dc.subject žáci mladšího a staršího školního věku cs
dc.subject teaching assistant en
dc.subject ADHD en
dc.subject problem behaviour en
dc.subject therapy en
dc.subject younger and older school-age pupils en
dc.title Zkušenosti asistentů pedagoga s řešením problémového chování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
dc.title.alternative Experiences of Teaching Assistants with Problematic Behavior of Children with Special Educational Needs
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hrnčiříková, Zuzana
dc.date.accepted 2021-05-31
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis deals with the experience of teaching assistants in solving problematic behaviour of children with special educational needs, specifically in the case of ADHD. The theoretical part deals with the definition of the profession of teaching assistant, personal prerequisites, job content, main activities and examples of the most common specific activities of this profession for students with special educational needs. It also describes the diagnostic criteria of the ADHD syndrome with regard to the severity of its manifestations, the causes of its occurrence, typical manifestations of problem behaviour and factors influencing this behavior in the school environment. The conclusion of the theoretical part is devoted to ways of solving educational problems of students and relaxation techniques in children with ADHD. The practical part consists of a questionnaire survey of the experience of teaching assistants with problem behaviour of children with ADHD.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 58535
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2021-04-30


Files in this item

Files Size Format View Description
lašáková_2021_dp.pdf 1.616Mb PDF View/Open None
lašáková_2021_op.docx 17.12Kb Unknown View/Open None
lašáková_2021_vp.docx 17.10Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account