Psychosociální podmínky třídy v předškolním vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Psychosociální podmínky třídy v předškolním vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Laubová, Petra
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48040
dc.description.abstract Tématem diplomové práce jsou psychosociální podmínky ve třídě v předškolním vzdělávání. Cílem tohoto kvalitativního výzkumu je analyzovat vybrané faktory v práci učitelky, které ovlivňují psychosociální podmínky třídy mateřské školy ve vztahu k dětem. V teoretické části práce jsou sumarizovány poznatky týkající se psychosociálních podmínek a sociální interakce a komunikace učitelky s dětmi předškolního věku. Empirická část práce zahrnuje výsledky kvalitativního šetření. Výzkum je zpracován metodou účastnického pozorování pomocí terénních zápisků. Získaná data jsou podložena dotazníkem s otevřenými otázkami vyplněný učitelkami v jednotlivých mateřských školách. Výsledky výzkumu odhalily skutečné faktory, které ovlivňují psychosociální podmínky ve třídách mateřských škol.
dc.format 63 s. (100 314 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject psychosociální podmínky cs
dc.subject sociální interakce cs
dc.subject sociální komunikace cs
dc.subject psychosocial environment en
dc.subject social interaction en
dc.subject social communication en
dc.title Psychosociální podmínky třídy v předškolním vzdělávání
dc.title.alternative The Classroom Psychosocial Environment in Preschool Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Lukšík, Ivan
dc.date.accepted 2020-08-26
dc.description.abstract-translated The topic of the thesis is psychosocial environment in the classroom in preschool education. The aim of this qualitative research is to analyze selected factors in the work of the teacher that influence the psychosocial environment of the kindergarten class in relation to children. The theoretical part summarizes the knowledge concerning psychosocial environment and social interaction and communication of the teacher with preschool children. The empirical part of the thesis includes the results of a qualitative survey. The research is processed by the method of participant observation using field notes. The obtained data are supported by an open questionnaire filled in by teachers in individual kindergartens. The results of the research revealed real factors that influence psychosocial environment in kindergarten classes.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54568
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-05-07


Files in this item

Files Size Format View Description
laubová_2020_dp.pdf 2.177Mb PDF View/Open None
laubová_2020_op.docx 16.95Kb Unknown View/Open None
laubová_2020_vp.pdf 377.6Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account