Logopedická intervence v mateřských školách ve Zlínském kraji

DSpace Repository

Language: English čeština 

Logopedická intervence v mateřských školách ve Zlínském kraji

Show simple item record

dc.contributor.advisor Horníčková, Beata
dc.contributor.author Řiháčková, Zuzana
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48056
dc.description.abstract Práce pojednává o tématu logopedické intervence v podmínkách mateřských škol. V teoretické části práce je nejprve vymezen obor logopedie a náhled do situace předškolního vzdělávání ve vztahu k logopedii v České republice, dále je zde popsán vývoj dětské řeči včetně častého výskytu narušené komunikační schopnosti objevující se u dětí předškolního věku. Teoretická část práce také představuje úrovně logopedické intervence, kterými jsou prevence, diagnostika a terapie, rovněž jsou zde uvedeny kompetence jednotlivých logopedických odborníků, s kterými děti předškolního věku mohou v mateřských školách vstupovat do interakce. Praktická část práce představuje kvantitativně orientovaný výzkum, v kterém bylo prostřednictvím dotazníku pro učitele mateřských škol zjišťováno, jak je v mateřských školách ve Zlínskem kraji zajištěná logopedická intervence, především kým, jak často a v jakých podmínkách je dětem předškolního věku poskytována.
dc.format 70 s. (108 110 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject logopedie cs
dc.subject logopedická intervence cs
dc.subject komunikační kompetence cs
dc.subject narušená komunikační schopnost cs
dc.subject speech therapy en
dc.subject speech and language therapy intervention en
dc.subject communication competence en
dc.subject impaired communication ability en
dc.title Logopedická intervence v mateřských školách ve Zlínském kraji
dc.title.alternative Speech and language therapy intervention in kindergartens in the Zlín Region
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Pokrivčáková, Silvia
dc.date.accepted 2020-08-25
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the topic of speech therapy in kindergartens. The theoretical part of the thesis first defines the field of speech therapy and it gives insight into the situation of preschool education concerning speech therapy in the Czech Republic. Then it describes the development of children's speech, including the frequent occurrence of impaired communication skills occurring in preschool children. The theoretical part also presents the levels of speech therapy, which are prevention, diagnosis, and therapy, furthermore, there are listed competences of individual speech therapists with whom preschool children can interact in kindergartens. The practical part of the thesis is a quantitatively oriented research, in which a questionnaire for kindergarten teachers was used to find out how speech therapy intervention is provided in kindergartens in the Zlín region. Especially by whom, how often, and in what conditions.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54584
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2020-05-06


Files in this item

Files Size Format View Description
řiháčková_2020_dp.pdf 2.386Mb PDF View/Open None
řiháčková_2020_op.pdf 206.6Kb PDF View/Open None
řiháčková_2020_vp.docx 18.74Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account