Rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole z pohledu učitele

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole z pohledu učitele

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tallová, Barbora
dc.contributor.author Králíková, Jitka
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48079
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj komunikačních dovedností u dětí v mateřské škole z pohledu učitele. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První, teoretická část, je členěna do tří kapitol. V první kapitole je definován pojem předškolní věk a vývojové složky, které mají vliv na rozvoj komunikačních dovedností. Druhá kapitola se za-bývá pojmem komunikace a také specifiky ve vývoji řeči dítěte v předškolním věku. Poslední, třetí kapitola je obsáhlejší. Popisuje vliv mateřské školy na rozvoj komunikačních dovedností u dětí předškolního věku učiteli mateřských škol, práce učitelů v mateřské škole s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, zařazování vhodných forem výuky a metod pro rozvoj komunikačních dovedností. Praktická část této bakalářské práce se zabývá kvantitativním výzkumem. Prostřednictvím dotazníkového šetření je objasňována důležitost rozvoje komunikačních dovedností z pohledu učitele mateřských škol, jsou zde seřazeny jednotlivé oblasti z Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání podle důležitosti učitelek mateřských škol, které nejčastěji využívají při rozvoji komunikačních dovedností. Dále jsou podle důležitosti určovány výukové formy a metody práce, podle důležitosti mapovány činnosti a pomůcky, které se nejvíce osvědčují učitelům mateřských škol v přímé praxi při rozvoji komunikačních dovedností u dětí předškolního věku.
dc.format 81 s. (121 406 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Komunikační dovednost cs
dc.subject neverbální komunikace cs
dc.subject verbální komunikace cs
dc.subject jazykové roviny cs
dc.subject ontogeneze řeči cs
dc.subject kognitivní vývoj cs
dc.subject výukové metody cs
dc.subject organizační formy výuky cs
dc.subject Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání cs
dc.subject Communication skills en
dc.subject nonverbal communication en
dc.subject verbal communication en
dc.subject language levels en
dc.subject speech ontogenesis en
dc.subject cognitive Development en
dc.subject teaching methods en
dc.subject organizational forms of education en
dc.subject Framework Educational Program for Preschool Education en
dc.title Rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole z pohledu učitele
dc.title.alternative Development of communication skills of children in kindergarten from the perspective of teacher
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Klapko, Dušan
dc.date.accepted 2020-08-31
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is focused on tne development of communication skills of children in kindergarten from the perspective of the teacher. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter defines the preschool age and developmental components that influence the advancement of communication skills. The second chapter deals with the concept of communication and specifics in speech development of preschool children. The last, third chapter describes the influence of kindergartens on the development of communication skills in preschool children from the perspective of kindergarten teachers, the work of kindergarten teachers with the Framework Educational Program for Preschool Education, integration of appropriate forms of teaching and teaching methods development of communication skills. The second, practical part deals with quantitative research. Using a questionnaire survey, we lined up the areas of the Framework Educational Program for Preschool Education, which kindergarten teachers use the most in the development of communication skills. According to their importance, the forms and methods of work, activities and aids that are most suitable for kindergarten teachers in direct practice in the field of development of communication skills in preschool children were determined.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54611
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2020-05-04


Files in this item

Files Size Format View Description
králíková_2020_dp.pdf 2.407Mb PDF View/Open None
králíková_2020_op.doc 55Kb Unknown View/Open None
králíková_2020_vp.docx 19.02Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account