Inkluzivní vzdělávání žáků se zrakovým postižením pohledem učitelů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Inkluzivní vzdělávání žáků se zrakovým postižením pohledem učitelů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hanková, Magdalena
dc.contributor.author Jaroščáková, Veronika
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:42Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:42Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48242
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se zrakovým postižením pohledem učitelů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vy-mezuje pojmy, jako jsou zrakové postižení a jejich klasifikace či možnosti kompenzace zrakové vady. Dále se zabývá inkluzivním vzděláváním jako takovým. V poslední kapitole se věnuje osobě učitele působícího v pedagogickém procesu s žákem se zrakovým postiže-ním. Praktická část využívá formu polostrukturovaných rozhovorů s učiteli, kteří mají zku-šenost s výukou žáka se zrakovým postižením. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak uči-telé vnímají svoje zkušenosti v této oblasti.
dc.format 75
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject pohled učitele na inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject zrakové postižení cs
dc.subject žák se zrakovým postižením cs
dc.subject inclusive education en
dc.subject teacher´s personal views on inclusive education en
dc.subject impaired sight en
dc.subject visually impaired student en
dc.title Inkluzivní vzdělávání žáků se zrakovým postižením pohledem učitelů
dc.title.alternative Children with Visual Impairment and Their Inclusive Education as Viewed by Teachers
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrnčiříková, Zuzana
dc.date.accepted 2020-08-17
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on inclusive education of visually impaired students as viewed by tea-chers. It consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with con-cepts such as impaired sight and its forms and possible ways of compensating for particular sight problems. It also explores inclusive education as such. The last chapter deals with teachers educating someone who is partially sighted. The practical part is based on semi-structured interviews with teachers who have some experience with visually impaired stu-dents. The aim of the thesis is to find out how teachers perceive and articulate their ideas, opinions and experience in this area.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 54813
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2020-06-10


Files in this item

Files Size Format View Description
jaroščáková_2020_dp.pdf 2.141Mb PDF View/Open None
jaroščáková_2020_op.docx 17.20Kb Unknown View/Open None
jaroščáková_2020_vp.doc 86Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account