Etické aspekty product placementu v audiovizuální tvorbě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Etické aspekty product placementu v audiovizuální tvorbě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Horňák, Pavel
dc.contributor.author Kalkus Kameníčková, Libuše
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:12Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:12Z
dc.date.issued 2020-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49414
dc.description.abstract Práce se zabývá tématem etických aspektů využití product placementu (dále jen PP) v české televizní audiovizuální tvorbě. Hlavním cílem práce navržení doporučení, jak vhodným způsobem implementovat / používat product placement v audiovizuální tvorbě v souladu s etickými aspekty. V práci je také analyzováno použití product placementu ve veřejnoprávní televizní audiovizuální tvorbě a jaký vliv má na vnímání a nákupní chování recipientů. V teoretické části je definován obecný pojem marketingové komunikace, marketingového mixu a jeho vazby k product placementu. Navazuje popis a vymezení psychologie reklamy, pojmů etika, etický kodex a vztahu mezi etickými a právními aspekty reklamy a product placementu. Praktická část obsahuje analýzu vybrané audiovizuální tvorby, dotazníkového šetření a focus group, jejichž výsledky jsou v tomto bloku taktéž vyhodnoceny. Na závěr je zpracováno doporučení pro využití product placementu tak, aby byl vnímán po etické stránce kladně a korektně.
dc.format 90s. (122 902 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject marketingová komunikace cs
dc.subject marketingový mix cs
dc.subject product placement cs
dc.subject audiovizuální dílo cs
dc.subject etika cs
dc.subject etické aspekty cs
dc.subject seriál cs
dc.subject psychologie reklamy cs
dc.subject reklama cs
dc.subject regulace cs
dc.subject právo cs
dc.subject marketing communication en
dc.subject marketing mix en
dc.subject product placement en
dc.subject audiovisual work en
dc.subject ethics en
dc.subject ethical aspects en
dc.subject series en
dc.subject advertising psychology en
dc.subject advertisement en
dc.subject regulation en
dc.subject law en
dc.title Etické aspekty product placementu v audiovizuální tvorbě
dc.title.alternative Ethical Aspects of Product Placement in Audiovisual Production
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Nemeškalová, Markéta
dc.date.accepted 2020-09-01
dc.description.abstract-translated The thesis concerns the ethical aspects of using product placement (PP) in Czech audiovisual television production. The target job assignment is to establish the recommendations on how to implement/use most suitably the product placement in the audiovisual field in accordance with the ethic aspects.There is also analyzed the use of product placement in public television audiovisual field and what influence it has on perception and shopping behaviour of the recipients. The theoretical part defines the general terms of marketing communication, marketing mix and its links to product placement. This is followed by a description and definition of advertising psychology, the concept of ethics, code of ethics and relationship between the ethical and legal aspects of advertising and product placement. The practical part contains an analysis of selected audiovisual production, a questionnaire survey and focus group, the results of which are also analysed and evaluated in this section. The conclusion provides recommendations for using product placement so that it is perceived favourably and correctly in ethical terms.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 56721
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2020-08-10


Files in this item

Files Size Format View Description
kalkus kameníčková_2020_dp.pdf 1.598Mb PDF View/Open None
kalkus kameníčková_2020_op.doc 156Kb Unknown View/Open None
kalkus kameníčková_2020_vp.pdf 157.1Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account