Žákovské portfolio v primární edukaci

DSpace Repository

Language: English čeština 

Žákovské portfolio v primární edukaci

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lukášová, Hana
dc.contributor.author Barcuchová, Veronika
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:19Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:19Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49611
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá žákovským portfoliem v primární edukaci. Hlavním výzkumným záměrem je posouzení jeho významu pro procesy hodnocení a sebehodnocení výsledků výuky žáků v primární edukaci. K němu se vztahuje cíl zaměřený na zjištění a popsání využití žákovského portfolia, konkrétně v základní škole BuP, která je jako jedna z mála zavádí, jak na prvním, tak druhém stupni vzdělávání. Oblast zkoumání přispívá k odhalení a popsání možného obsahu, především toho, jenž dokládá procesy hodnocení a sebehodnocení žáků. Dále taktéž k případnému posouzení jeho významu a využití ve vyučovacím procesu. Pro naplnění všech záměrů a cílů je zvolena kvalitativní metodologie využívající princip triangulace a případové studie jako výzkumné strategie. Výzkum je realizován s využitím metod hloubkových rozhovorů se třemi participanty, tj. s ředitelkou, učitelkou a žákem základní školy BuP. Výsledky z hloubkových rozhovorů jsou dále prohloubeny pomocí obsahové analýzy žákovského portfolia a následně označeny kategoriemi, které jsou interpretovány a zpracovány do diskuse. Ukázalo se, že žákovské portfolio slouží jako doplňující forma k hodnocení a sebehodnocení žáků ve vyučovacím procesu a zároveň se může stát dokladem žákova vývoje v učení. V diskusi jsou předloženy odpovědi na výzkumné podotázky naplňující hlavní záměr a cíle celé diplomové práce. Závěrem jsou formulovány doporučení pro další pedagogický výzkum a pedagogickou praxi v otázkách žákovského portfolia.
dc.format 124
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject hodnocení prostřednictvím portfolia cs
dc.subject obsah portfolia cs
dc.subject pojetí portfolia cs
dc.subject primární edukace cs
dc.subject využití žákovského portfolia cs
dc.subject žákovské portfolio cs
dc.subject žákovské sebehodnocení cs
dc.subject portfolio evaluation en
dc.subject portfolio's content en
dc.subject portfolio's conception en
dc.subject primary education en
dc.subject use of pupil's portfolio en
dc.subject pupil's portfolio en
dc.subject pupil's self-evaluation en
dc.title Žákovské portfolio v primární edukaci
dc.title.alternative Pupil´s portfolio in primary education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Majerčíková, Jana
dc.date.accepted 2021-05-31
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the pupil's portfolio in the primary education. The main research intention is to assess its significance for the processes of evaluation and self-evaluation of the results of teaching pupils in the primary education. It is related to the goal of identifying and describing the use of the pupil's portfolio, specifically in the primary school BuP, which is one of the few to introduce them, both in the first and second level of the education. The field of research contributes to the discovery and description of possible content, especially that which demonstrates the processes of evaluation and self-evaluation of students. Furthermore, also for a possible assessment of its importance and use in the teaching process. To fulfill all intentions and goals, a qualitative methodology using the principle of triangulation and case studies as research strategies is chosen. The research is carried out using the methods of in-depth interviews with three participants, is with the principal, teacher and pupil of the BuP primary school. The results of in-depth interviews are further deepened by means of a content analysis of the pupil's portfolio and subsequently marked by categories, which are interpreted and processed into a discussion. It turned out that the student portfolio serves as a complementary form for the evaluation and self-evaluation of students in the teaching process, and at the same time can become a proof of the student's development in learning. The discussion presents answers to research sub-questions fulfilling the main purpose and goals of the whole diploma thesis. Finally, recommendations are formulated for further pedagogical research and pedagogical practice in the issues of the pupil's portfolio.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 57135
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2021-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
barcuchová_2021_dp.pdf 3.923Mb PDF View/Open None
barcuchová_2021_op.docx 20.67Kb Unknown View/Open None
barcuchová_2021_vp.docx 19.04Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account