Názory učitelek mateřských škol na využití portfolia dítěte

DSpace Repository

Language: English čeština 

Názory učitelek mateřských škol na využití portfolia dítěte

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lukášová, Hana
dc.contributor.author Churá, Veronika
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:21Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:21Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49639
dc.description.abstract Tato práce se zabývá názory učitelek mateřských škol na využití portfolia dítěte. První kapitola teoretické části odkazuje na vymezení pojmu portfolio dítěte v mateřské škole a jeho vlastnosti. Druhá kapitola je zaměřena na didaktické poznatky o používání portfolia v MŠ. V poslední kapitole je vymezen dosavadní pohled učitelek mateřských škol na využívání portfolia při práci s dětmi a spolupráci s rodiči. Empirická část práce je realizovaná v duchu kvalitativního designu a hlavním cílem je interpretovat názory učitelek mateřských škol na využívání dětského portfolia v mateřských školách.
dc.format 66 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Názory učitelek cs
dc.subject dětské portfolio cs
dc.subject pedagogická diagnostika cs
dc.subject individualizace cs
dc.subject Teachers' opinions en
dc.subject children's portfolio en
dc.subject pedagogical diagnostics en
dc.subject individualization en
dc.title Názory učitelek mateřských škol na využití portfolia dítěte
dc.title.alternative Nursery teachers' views on the use of the child's portfolio
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Trávníčková, Petra
dc.date.accepted 2021-06-07
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis focuses on the kindergarten's teachers' opinion on using the children's portfolio. The theoretical part refers to the understanding of a term children's portfolio in kindergarten and its properties. The theoretical part of this thesis refers to the relationship of the kindergarten teacher to the evaluation processes in the university. The second chapter defines the term portfolio. The second chapter focuses on defining the concept of portfolio. In the last chapter describe a teacher's current view on using a portfolio and cooperating with parents. In the last chapter I focus on the previous view of kindergarten teachers on the use of the portfolio in working with children and working with parents. Empirical part of the work is realized in the spirit of qualitative design and the main aim is to interpret the views of teachers of parent schools on the use of children's portfolios in parent schools.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 57166
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2021-04-28


Files in this item

Files Size Format View Description
churá_2021_dp.pdf 5.656Mb PDF View/Open None
churá_2021_op.docx 19.69Kb Unknown View/Open None
churá_2021_vp.docx 18.33Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account