Preference učitelů mateřských škol při výběru a využívání různých informačních zdrojů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Preference učitelů mateřských škol při výběru a využívání různých informačních zdrojů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Majerčíková, Jana
dc.contributor.author Soldánová, Zuzana
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:21Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:21Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49651
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na problematiku využívání informačních zdrojů pohledem učitelů mateřských škol. Práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem bakalářské práce je vymezit teoretická východiska zaměřené na různé informační zdroje využívané učiteli mateřských škol a zároveň zjistit, s jakými informačními zdroji nejčastěji tito učitelé pracují. V teoretické části jsou shrnuté požadavky na odbornou připravenost učitelů a popsány informační zdroje, které učitelé využívají. Praktická část je založena na analýze získaných dat, jejich interpretaci a vyhodnocení výsledků. Data pro výzkum byla zjišťována prostřednictvím dotazníku určeného učitelům mateřských škol. Bylo zjištěno, že učitelé pro svou přípravu na práci s dětmi nejčastěji preferují internet. Dalším zjištěním bylo, že využívání informačních zdrojů souvisí s délkou pedagogické praxe učitele. Naopak vzdělání učitelů nesouvisí s využíváním informačních zdrojů.
dc.format 56 s. (75 610 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject elektronické zdroje cs
dc.subject příprava učitele na edukační činnost cs
dc.subject tištěné dokumenty cs
dc.subject electronic resources en
dc.subject teacher preparation for educational activities en
dc.subject printed documents en
dc.title Preference učitelů mateřských škol při výběru a využívání různých informačních zdrojů
dc.title.alternative Preferences of kindergarten teachers in the selection and use of various information sources
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Ovary Bulková, Kristína
dc.date.accepted 2021-06-07
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is focused on the issue of using information sources from the perspective of kindergarten teachers. The work has a theoretical-empirical character. The aim of the bachelor's thesis is to define the theoretical basis focused on various information sources used by kindergarten teachers and at the same time to find out what information sources these teachers most often work with. The theoretical part summarizes the requirements for professional training of teachers and describes the information sources that teachers use. The practical part is based on the analysis of the obtained data, their interpretation and evaluation of the results. Data for the research were obtained through a questionnaire designed for kindergarten teachers. It was found that teachers most often prefer the Internet for their preparation for work with children. Another finding was that the use of information resources is related to the length of the teacher's pedagogical practice, and conversely, teacher education is not related to the use of information resources.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 57179
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2021-04-27


Files in this item

Files Size Format View Description
soldánová_2021_dp.pdf 1.170Mb PDF View/Open None
soldánová_2021_op.docx 20.94Kb Unknown View/Open None
soldánová_2021_vp.docx 18.90Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account