Znalost konvencí tištěného textu žáky 1. ročníku ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Znalost konvencí tištěného textu žáky 1. ročníku ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gavora, Peter
dc.contributor.author Stružková, Michaela
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:00Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:00Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50480
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá znalostmi konvencí tištěného textu u žáků na počátku školní docházky. Cílem práce bylo zjistit úroveň těchto znalostí a úroveň identifikace písmen abecedy u souboru žáků prvního ročníku základní školy. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zabývá charakteristikou klíčových pojmů a shrnutím poznatků z oblasti čtenářské gramotnosti a pregramotnosti. Ve výzkumné části jsou prezentována zjištění a výsledky kvantitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím dvou testů M. M. Clayové. V závěru práce jsou výsledky interpretovány a porovnány s dalšími výzkumy.
dc.format 72 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject čtenářská gramotnost cs
dc.subject čtenářská pregramotnost cs
dc.subject konvence tištěného textu cs
dc.subject reading literacy en
dc.subject reading preliteracy en
dc.subject concepts about print en
dc.title Znalost konvencí tištěného textu žáky 1. ročníku ZŠ
dc.title.alternative Knowledge of Concepts about Print by Children in the First Year of Primary school
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2022-05-25
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the knowledge of concepts about print of pupils at the beginning of school attendance. The aim of this thesis was to determine the level of this knowledge and the level of letter identification of pupils in the beginning of the first year of primary school. The theoretical part of the thesis focuses on the main concepts and summary of findings about reading literacy and preliteracy. The research part presents the research findings and outcomes of a quantitative research, which was conducted using two tests by M. M. Clay. In the conclusion of the thesis, the research results are interpreted and compared with the others research findings.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60148
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2022-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
stružková_2022_dp.pdf 1.340Mb PDF View/Open None
stružková_2022_op.pdf 353.7Kb PDF View/Open None
stružková_2022_vp.pdf 368.8Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account