Učitelské pojetí práv dítěte v primární edukaci

DSpace Repository

Language: English čeština 

Učitelské pojetí práv dítěte v primární edukaci

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lukášová, Hana
dc.contributor.author Nedomová, Erika
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:01Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:01Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50501
dc.description.abstract Tato diplomová práce zjišťuje názory učitelů na práva dítěte v primární edukaci. Cílem je identifikovat, jak učitelé vnímají práva dětí a jejich uplatňování v primární edukaci a jaký je názor učitelů na to, zda participace žáků může vést ke zkvalitnění výuky. V první části se věnuji vysvětlení teoretických východisek k dané problematice. Praktická část představuje výzkumné šetření, které tvoří expertní posudek k právním dokumentům a polostrukturované rozhovory s učiteli. Výzkumným vzorkem je pět učitelů základních škol. V závěru kvalitativního výzkumu jsou výsledky, které formulují vztahy zkoumaných učitelů k právům dítěte v primární edukaci a názory učitelů na uplatnění participace žáků.
dc.format 79 s. (102 362)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject práva dítěte cs
dc.subject práva ve vzdělávání cs
dc.subject participace žáků cs
dc.subject kvalita výuky cs
dc.subject children's rights en
dc.subject rights in education en
dc.subject pupil participation en
dc.subject quality of teaching en
dc.title Učitelské pojetí práv dítěte v primární edukaci
dc.title.alternative Teacher's Conception of Children's Rights in Primary Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jirásek, Ivo
dc.date.accepted 2022-05-24
dc.description.abstract-translated This thesis investigace teachers' views on children's rights in primary education. The aim is to identify teachers' perceptions of children's rights and their implementation in primary education and teachers' views on whether pupil participation can lead to improvement in teaching. In the first part I explain the theoretical background to the issue. The practical part is a research investigation consisting of expert opinion on legal documents and semi-structured interviews with teachers. The research sample is comprises five primary school teachers. The final part of the qualitative research presents results which formulate the attitudes of the studied teachers to the rights of the child in primary education and the teachers' views on pupil participation.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60139
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2022-04-22


Files in this item

Files Size Format View Description
nedomová_2022_dp.pdf 2.779Mb PDF View/Open None
nedomová_2022_op.pdf 361.0Kb PDF View/Open None
nedomová_2022_vp.pdf 424.4Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account