Učitelské pojetí práv dítěte v primární edukaci
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lukášová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Nedomová, Erika
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:01Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:01Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50501
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce zjišťuje názory učitelů na práva dítěte v primární edukaci. Cílem je identifikovat, jak učitelé vnímají práva dětí a jejich uplatňování v primární edukaci a jaký je názor učitelů na to, zda participace žáků může vést ke zkvalitnění výuky. V první části se věnuji vysvětlení teoretických východisek k dané problematice. Praktická část představuje výzkumné šetření, které tvoří expertní posudek k právním dokumentům a polostrukturované rozhovory s učiteli. Výzkumným vzorkem je pět učitelů základních škol. V závěru kvalitativního výzkumu jsou výsledky, které formulují vztahy zkoumaných učitelů k právům dítěte v primární edukaci a názory učitelů na uplatnění participace žáků. |
|
dc.format |
79 s. (102 362) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
práva dítěte
|
cs |
dc.subject |
práva ve vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
participace žáků
|
cs |
dc.subject |
kvalita výuky
|
cs |
dc.subject |
children's rights
|
en |
dc.subject |
rights in education
|
en |
dc.subject |
pupil participation
|
en |
dc.subject |
quality of teaching
|
en |
dc.title |
Učitelské pojetí práv dítěte v primární edukaci |
|
dc.title.alternative |
Teacher's Conception of Children's Rights in Primary Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jirásek, Ivo |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis investigace teachers' views on children's rights in primary education. The aim is to identify teachers' perceptions of children's rights and their implementation in primary education and teachers' views on whether pupil participation can lead to improvement in teaching. In the first part I explain the theoretical background to the issue. The practical part is a research investigation consisting of expert opinion on legal documents and semi-structured interviews with teachers. The research sample is comprises five primary school teachers. The final part of the qualitative research presents results which formulate the attitudes of the studied teachers to the rights of the child in primary education and the teachers' views on pupil participation. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60139
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account