[NEOBHÁJENO] Impact of Smart Tourism Technologies on Tourist Experience Satisfaction and Sustainable Destination Image: Evidence from Istanbul

DSpace Repository

Language: English čeština 

[NEOBHÁJENO] Impact of Smart Tourism Technologies on Tourist Experience Satisfaction and Sustainable Destination Image: Evidence from Istanbul

Show full item record

No preview available
Title: [NEOBHÁJENO] Impact of Smart Tourism Technologies on Tourist Experience Satisfaction and Sustainable Destination Image: Evidence from Istanbul
Author: Ari, Meryem
Advisor: Javed, Mohsin
Abstract: V dnešní době patří digitalizace k nejdůležitějším změnám v našem uspěchaném světě. Rozšířené používání technologií chytrého cestovního ruchu je trvalým zvykem moderních technicky zdatných turistů. Neustálé přizpůsobování a zdokonalování chytrých technologií v odvětví cestovního ruchu, které je založeno na interakci široké škály produktů a služeb, je proto předpokladem produktivity a konkurenceschopnosti a rovněž důležitým krokem ke zlepšení image udržitelné destinace. Stále více turistických destinací se spoléhá na chytré technologie, aby přilákalo více turistů, obohatilo kulturní zážitek z cestování a spokojenost s cestováním. Fenomén technologií chytrého cestovního ruchu spolu s jejich dopadem na spokojenost turistů a image udržitelné destinace však není dostatečně prozkoumán. Na případu tureckého Istanbulu se proto tato práce pokouší prozkoumat fenomén technologií chytrého cestovního ruchu spolu s jeho souvisejícími asociacemi identifikovanými v přehledu literatury. Tato studie využívá metodologii založenou na průzkumu, která zkoumá, zda jsou turisté spokojeni se svými technologiemi chytrého cestovního ruchu (tj. informace, dostupnost, interaktivita, personalizace a bezpečnost), a také dopad vnímaných zkušeností s technologiemi chytrého cestovního ruchu na spokojenost turistů a image udržitelné destinace v Istanbulu. Odpovědi byly kvantifikovány pomocí statistického softwaru Smart PLS 3.3.9 pro modelování strukturálních rovnic metodou nejmenších čtverců (PLS-SEM). Výsledky této studie založené na průzkumu mezi 142 turisty, kteří navštívili Istanbul v Turecku, naznačují, že turisté pravděpodobně přikládají větší hodnotu tomu, co vnímají z technologií chytrého cestovního ruchu. Výsledky analýzy cest ukázaly, že vnímaná zkušenost s technologiemi chytrého cestovního ruchu měla významný vliv na spokojenost s cestováním a spokojenost s turistickými zkušenostmi měla významný vliv na image udržitelné destinace. Důsledky a omezení studie budou diskutovány a uvedeny v závěru. Výsledky studie mají významný dopad na destinační manažery.
URI: http://hdl.handle.net/10563/50519
Date: 2022-02-11
Availability: Bez omezení
Department: Ústav podnikové ekonomiky
Discipline: Business Administration and Entrepreneurship


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
ari_2022_dp.pdf 1.393Mb PDF View/Open None
ari_2022_op.docx 96.98Kb Unknown View/Open None
ari_2022_vp.pdf 598.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account