Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí

Show full item record

No preview available
Title: Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí
Author: Berecková, Lenka
Advisor: Klimecká, Eva
Abstract: Bakalářská práce s názvem "Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí" pojednává o názorech pedagogů na nadané děti, ale i nadání samotné. Je psána ve dvou částech - teoretické a praktické. Teoretická část předkládá historické kořeny, které se zabývaly nadáním, poté definuje nadání a talent, jejich modely a druhy. Popisuje nadané dítě, čím je charakteristické, jeho povahové a osobnostní rysy, také jak a kým může být nadané dítě identifikováno. Specifikuje identifikaci nadaných dětí v mateřských školách nebo jiné inovativní metody. Dále se věnuje vzdělávání nadaných dětí a tomu, jak je ukotveno v českém zákoně. Udává teoretická východiska postojů učitelům k nadaným a možnosti jejich následného rozvoje se zaměřením na předškolní vzdělávání. Krátce definuje pedagoga pracujícího s nadanými dětmi. Popisuje organizace a instituce, které se nadaným dětem věnují v ČR. Praktická část popisuje výzkum, který je smíšeného charakteru. Jsou zde vysvětleny všechny metodologické náležitosti. Pro získání dat potřebných pro tento výzkum byl použit dotazník, v jehož úvodu se vyskytovaly otázky uzavřené a v závěru otázky užívající metaforických pojmů, jejich vysvětlení a také objasnění vlivu na budoucí život nadaného dítěte. Následovala analýza metafor a závěrečná shrnutí.
URI: http://hdl.handle.net/10563/50556
Date: 2022-01-26
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
berecková_2022_dp.pdf 2.593Mb PDF View/Open None
berecková_2022_op.docx 15.76Kb Unknown View/Open None
berecková_2022_vp.docx 17.41Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account