Tematika gender v knihách pro děti mladšího školního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Tematika gender v knihách pro děti mladšího školního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jirásek, Ivo
dc.contributor.author Maceková, Nikola
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:10Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:10Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50687
dc.description.abstract Tato práce se zabývá tematikou genderu ve vztahu ke knihám určeným dětem mladšího školního věku. Zatímco její teoretická část je zaměřena převážně na vymezení základních pojmů a shrnutí dosavadních poznatků z oblasti genderové tematiky vyskytující se v knihách určených dětem, praktická část je na základě stanovené metodologie věnována zkoumání vybraného souboru knih pomocí metod obsahové a tematické analýzy. Cílem výzkumu bylo zjistit, v jakých genderových rolích jsou zobrazeny hlavní postavy v knihách pro děti mladšího školního věku z hlediska binárního a nebinárního porozumění genderu. Kvantitativní data jsou přitom doplněna o hlubší pohled na přesahy jednotlivých postav do rozličných genderových prostorů, který umožňuje hlubší vhled do dané problematiky.
dc.format 74 s. (156 755 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject gender cs
dc.subject binární pojetí genderu cs
dc.subject nebinární pojetí genderu cs
dc.subject dětská literatura cs
dc.subject gender en
dc.subject binary concept of gender en
dc.subject non-binary concept of gender en
dc.subject children's literature en
dc.title Tematika gender v knihách pro děti mladšího školního věku
dc.title.alternative Gender topics in books for younger school-aged children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Gavora, Peter
dc.date.accepted 2022-05-24
dc.description.abstract-translated The main theme of this thesis are gender topics in books for younger school-aged children. While the theoretical part is focused od defining basic concepts and summarizing existing knowledge in the field of gender which appears in books for children, the practical part involves a methodology that is dedicated to examining a selected set of children's books by using methods of content analysis and thematic analysis. The aim of the research was to find out in what gender roles the main characters are shown in books for younger school-aged children in terms of binary and non-binary concept of gender. Quantitative data is enriched by a deeper insight into the transcendence of all characters into other gender spaces allowing for a more comprehensive insight into the issue.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60135
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2022-04-22


Files in this item

Files Size Format View Description
maceková_2022_dp.pdf 1.196Mb PDF View/Open None
maceková_2022_op.pdf 567.2Kb PDF View/Open None
maceková_2022_vp.pdf 425.6Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account