Pohybové činnosti dětí v denním režimu mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pohybové činnosti dětí v denním režimu mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Křížková, Lucie
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:13Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:13Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50777
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na pohybové činnosti dětí během dne v mateřské škole. Cílem teoretické části práce je popsat pohybové kompetence dítěte předškolního věku, popsat denní režim mateřské školy a shrnout poznatky o pohybových činnostech v mateřské škole. Praktická část seznamuje s kvantitativně orientovaným výzkumem, jehož cílem bylo získat přehled o realizaci pohybových činností v běžném režimu mateřských škol. K realizaci výzkumu bylo využito metody dotazníku a analýzy příprav učitelek. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 102 učitelek mateřských škol z různých krajů České republiky. Výsledky ukazují, že nejčastěji jsou realizovány pohybové hry a zdravotně preventivní cvičení. Z výsledků také vyplývá, že někteří učitelé v mateřských školách nerealizují vycházky. Na základě získaných výsledků jsou navržena doporučení pro praxi.
dc.format 54 s. (86 891 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject pohybová činnost cs
dc.subject denní režim cs
dc.subject pohybový režim cs
dc.subject pohyb dětí cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject physical activity en
dc.subject daily regime en
dc.subject exercise regimen en
dc.subject movement of children en
dc.subject preschool age en
dc.title Pohybové činnosti dětí v denním režimu mateřských škol
dc.title.alternative Physical activities of children in the daily regime of kindergartens
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Machová, Anita
dc.date.accepted 2022-06-01
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis focuses on the physical activities of children during the day in kindergarten. The aim of the theoretical part of the work is to describe the physical competencies of a preschool child, to describe the daily regime of the kindergarten and to summarize the knowledge about physical activities in the kindergarten. The practical part acquaints with quantitatively oriented research, the aim of which was to obtain an overview of the implementation of physical activities in the current regime of kindergartens. The method of questionnaire and analysis of teacher training was used to carry out the research. 102 kindergarten teachers from various regions of the Czech Republic took part in the questionnaire survey. The results show that movement games and preventive health exercises are most often implemented. The results also show that some teachers in kindergartens do not take outings. Based on the obtained results, recommendations for practice are proposed.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 60199
dc.date.submitted 2022-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
křížková_2022_dp.pdf 2.419Mb PDF View/Open None
křížková_2022_op.pdf 350.7Kb PDF View/Open None
křížková_2022_vp.pdf 328.4Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account