The Evaluative Aspect of the Messages of Social Media Influencers

DSpace Repository

Language: English čeština 

The Evaluative Aspect of the Messages of Social Media Influencers

Show simple item record

dc.contributor.advisor Shurma, Svitlana
dc.contributor.author Černá, Ida
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:22Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:22Z
dc.date.issued 2021-11-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50957
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá hodnoticím aspektem zpráv influencerů na sociálních médiích. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje popis pragmatiky, hodnoticím jazykem a sociálními médii. Praktická část obsahuje analýzu 50 vybraných zpráv vytvořenými pěti influencery. Analýza ukazuje na použití vybraných pragmo-gramatických a semantických jevů užitých ve zprávách na sociálních médiích. Závěr práce poukazuje na výsledky provedené analýzy.
dc.format 47 s. (68 695 znaků).
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject hodnocení cs
dc.subject pragmatika cs
dc.subject lingvistika cs
dc.subject influenceři cs
dc.subject sociální média cs
dc.subject emoce cs
dc.subject pozitivní a negativní význam cs
dc.subject evaluation en
dc.subject pragmatics en
dc.subject linguistics en
dc.subject influencers en
dc.subject social media en
dc.subject emotion en
dc.subject positive and negative meaning en
dc.title The Evaluative Aspect of the Messages of Social Media Influencers
dc.title.alternative The Evaluative Aspect of the Messages of Social Media Influencers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Nemčoková, Katarína
dc.date.accepted 2022-06-13
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with the evaluative aspect of the messages of social media influencers. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains a description of pragmatics, evaluative language, and social media. The practical part includes the analysis of 50 selected messages written by five influencers. The analysis points to the usage of selected pragmo-grammatical and semantic aspects used in selected messages. The conclusion of the thesis shows the results of the analysis.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 62779
dc.date.submitted 2022-05-09


Files in this item

Files Size Format View Description
černá_2022_dp.pdf 985.0Kb PDF View/Open None
černá_2022_op.doc 64Kb Unknown View/Open None
černá_2022_vp.docx 19.25Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account