Postavení mravní výchovy v kurikulu prvního stupně základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postavení mravní výchovy v kurikulu prvního stupně základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jirásek, Ivo
dc.contributor.author Dorňáková, Aneta
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:46Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:46Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51546
dc.description.abstract Diplomová práce je zaměřena na zjišťování postavení mravní výchovy v kurikulu prvního stupně základní školy. V teoretické části práce jsou sumarizovány poznatky o mravní výchově na základních školách. V části praktické byl použit kvalitativní výzkum, při kterém došlo k realizování polostrukturovaných rozhovorů s paními učitelkami na prvním stupni. Dále byly rozhovory analyzovány a interpretovány pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Jako druhá výzkumná metoda byla zvolena obsahová analýza Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a dvou Školních vzdělávacích programů. Z výsledků vyplývá, že záměrný rozvoj mravní stránky žáků v RVP ZV i ŠVP je neucelený, nachází se napříč Vzdělávacími oblastmi i Průřezovými tématy. Z rozhovorů byly zjištěny bohaté zkušenosti paní učitelek s realizací mravní výchovy na prvním stupni základní školy.
dc.format 91 s. (180 921 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject mravní výchova cs
dc.subject kurikulum prvního stupně ZŠ cs
dc.subject chování žáků cs
dc.subject mravní vztahy cs
dc.subject moral education en
dc.subject primary school curriculum en
dc.subject pupils' behaviour en
dc.subject moral relations en
dc.title Postavení mravní výchovy v kurikulu prvního stupně základní školy
dc.title.alternative The Disposition of Moral Education in the Curricula of the First Stage of Primary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Lukšík, Ivan
dc.date.accepted 2022-05-24
dc.description.abstract-translated The thesis is focused on finding out the position of moral education in the curriculum of the first stage of primary school. The theoretical part of the thesis summarizes the knowledge about moral education in primary schools. In the practical part, qualitative research was used to conduct semi-structured interviews with teachers in the first grade. Furthermore, the interviews were analysed and interpreted using interpretative phenomenological analysis. The second research method chosen was content analysis of the Framework Curriculum for Primary Education and the two School Curriculum Frameworks. The results show that the intentional development of pupils' morality in both the Framework of Primary Education and the School Curriculum is disjointed, located across the Educational Areas and the Cross-Cutting Themes. The interviews revealed the teachers' rich experience in implementing moral education at the first stage of primary school.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60122
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2022-04-22


Files in this item

Files Size Format View Description
dorňáková_2022_dp.pdf 1.727Mb PDF View/Open None
dorňáková_2022_op.pdf 370.1Kb PDF View/Open None
dorňáková_2022_vp.pdf 365.1Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account