Srovnání českého a německého pojetí profese vychovatele ve školní družině

DSpace Repository

Language: English čeština 

Srovnání českého a německého pojetí profese vychovatele ve školní družině

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Fröhlichová, Sabrina
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:10Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:10Z
dc.date.issued 2023-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52631
dc.description.abstract Diplomová práce zkoumá pojetí vychovatele v české školní družině a také pojetí učitele v německé celodenní škole, jako specifické vzdělávací instituci. V teoretické části je definována konceptualizace české školní družiny a německé celodenní školy, a jsou popsány jejich charakteristické znaky. V druhé kapitole teoretické části je popsán kontext role vychovatele v české školní družině a následně také shrnuty poznatky o profesi učitele v německé celodenní škole. Empirická část se zabývá problematikou českého i německého pojetí této profese. Výzkumné šetření je realizováno kvalitativní strategií, tedy interpretativní fenomenologickou analýzou. V praktické části zjišťujeme, jaké mají pocity, názory či zkušenosti vychovatelé v české školní družině, ale i učitelé v německé celodenní škole. Zaměřujeme se také na nalezení shodných, či rozdílných prvků v tomto pojetí vychovatele v české školní družině a učitele v německé celodenní škole.
dc.format 127
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject školní družina cs
dc.subject německá celodenní škola cs
dc.subject vychovatel cs
dc.subject učitel cs
dc.subject pojetí cs
dc.subject Česká republika cs
dc.subject Severní Porýní-Vestfálsko cs
dc.subject IPA cs
dc.subject after school club en
dc.subject German full-day school en
dc.subject educator en
dc.subject teacher en
dc.subject concept en
dc.subject Czech Republic en
dc.subject North Rhine-Westphalia en
dc.subject IPA en
dc.title Srovnání českého a německého pojetí profese vychovatele ve školní družině
dc.title.alternative The Comparison of the Czech and German Conception of an Educator in After-school Clubs
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2023-05-15
dc.description.abstract-translated The thesis examines the concept of the educator in a Czech after school club and the concept of the teacher in a German full-day school as a specific educational institution. The theoretical part defines the conceptualization of the Czech after school club and the German full-day school, and describes their characteristic features. In the second chapter of the theoretical part, the context of the role of the educator in the Czech after school club is described and then the findings on the profession of teacher in the German full-day school are also summarized. The empirical part deals with the Czech and German conceptions of the profession. The research investigation is carried out using a qualitative strategy, i.e. interpretive phenomenological analysis. In the practical part we find out what feelings, opinions or experiences educators in Czech after school clubs have, but also teachers in German full-day schools. We also aim to find common or different elements in this conception of the educator in the Czech after school club and of the teachers in the German full-day school.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64379
dc.date.submitted 2023-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
fröhlichová_2023_dp.pdf 1.933Mb PDF View/Open None
fröhlichová_2023_op.docx 17.68Kb Unknown View/Open None
fröhlichová_2023_vp.docx 16.01Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account