Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy

Show full item record

No preview available
Title: Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
Author: Šopíková, Tereza
Advisor: Petrová, Zuzana
Abstract: Diplomová práce se zabývá tématem Podpora čtení v situaci společného čtení žáků prvního stupně základní školy. Společné čtení považujeme za interaktivní čtenářský zážitek, kdy dochází k využívání a rozvíjení čtenářských strategií. Důraz je kladen především na aktivnost a spolupráci ve dvojici žáků. Kvalitativně orientovaný výzkum si kladl za cíl identifikovat průběh společného čtení ve dvojici žáků v pátém ročníku. Dílčím cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak si žáci při společném čtení ve dvojici pomáhají. Pro dosažení cílů byla zvolena metoda zúčastněného pozorování vyučovacích hodin a zároveň metoda hloubkového polostrukturovaného rozhovoru se žáky. Pro zpracování dat byla zvolena metoda otevřeného kódování. Výsledky šetření poukázaly na to, že společné čtení přináší žákům mnoho pozitiv. Dochází k posílení nejen dovedností, vzájemné komunikace a spolupráce, ale také k posílení vztahů mezi žáky.
URI: http://hdl.handle.net/10563/52655
Date: 2022-11-18
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Učitelství pro 1. stupeň základní školy


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
šopíková_2023_dp.pdf 1.646Mb PDF View/Open None
šopíková_2023_op.docx 24.75Kb Unknown View/Open None
šopíková_2023_vp.docx 27.69Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account