Rozvoj slovní zásoby u dítěte s narušeným vývojem řeči v prostředí mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj slovní zásoby u dítěte s narušeným vývojem řeči v prostředí mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Žáková, Iva
dc.contributor.author Polášková, Veronika
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:27Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:27Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52986
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko - aplikační charakter. Hlavním cílem bakalářské práce bylo navrhnout sadu aktivit pro rozvoj slovní zásoby u dětí s narušeným vývojem řeči v prostředí mateřské školy. V teoretické části jsem vymezila vývoj řeči u dětí od narození po předškolní věk, představila problematiku narušené komunikační schopnosti, popsala její jednotlivé druhy. Také jsem charakterizovala slovní zásobu u dětí s narušeným vývojem řeči a možnosti jejího rozvoje. V praktické části jsem navrhla sadu aktivit pro rozvoj slovní zásoby u dětí s narušeným vývojem řeči v prostředí mateřské školy, kterou jsem v dále v mateřské škole realizovala. Na základě realizaci jsem sadu aktivit evaluovala a z evaluace vzniklo doporučení pro praxi. Sada aktivit je doplněná o obrazový materiál, který jsem si na základě inspiraci vytvořila v programu Canva.
dc.format 61 (94 859 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject narušená komunikační schopnost cs
dc.subject lexikálně - sémantická rovina jazyka cs
dc.subject aktivní slovní zásoba cs
dc.subject pasivní slovní zásoba cs
dc.subject impaired communication ability en
dc.subject lexical-semantic level of language en
dc.subject active vocabulary en
dc.subject passive vocabulary en
dc.title Rozvoj slovní zásoby u dítěte s narušeným vývojem řeči v prostředí mateřské školy
dc.title.alternative Developing Vocabulary in Children Suffering from Speech Development Disorder in Kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vašíková, Jana
dc.date.accepted 2023-05-24
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis has a theoretical - applied character. The main aim of the bachelor thesis was to propose a set of activities for the development of vocabulary in children with impaired speech development in the kindergarten environment. In the theoretical part, I defined the development of speech in children from birth to preschool age, introduced the issue of impaired communication skills, described their different types. I also characterized the vocabulary of children with impaired speech development and the possibilities of its development. In the practical part, I proposed a set of activities for vocabulary development in children with disordered speech development in the kindergarten environment, which I further implemented in the kindergarten. Based on the implementation, I evaluated the set of activities and the evaluation resulted in recommendations for practice. The set of activities is supplemented with pictorial material that I created in Canva based on inspiration.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 63289
dc.date.submitted 2023-04-27


Files in this item

Files Size Format View Description
polášková_2023_dp.pdf 7.481Mb PDF View/Open None
polášková_2023_op.docx 23.50Kb Unknown View/Open None
polášková_2023_vp.docx 25.02Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account