Asistenti pedagoga a jejich profesní činnosti v komparaci mateřské a základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Asistenti pedagoga a jejich profesní činnosti v komparaci mateřské a základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Najvar, Petr
dc.contributor.author Foltýnová, Veronika
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:40Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:40Z
dc.date.issued 2024-01-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54741
dc.description.abstract Předložená práce zkoumá práci asistentů pedagoga v mateřských a základních školách s důrazem na odlišné pojetí jejich profesní činnosti. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů a teoretická východiska v oblasti předškolního vzdělávání. Hlavním cílem je popsat různá pojetí profesních činností a pochopit rozmanitost subjektivního vnímání vybraných asistentů pedagoga. Práce také zjišťuje hlavní důvody, proč se rozhodli tuto profesi vykonávat. Typ výzkumu je kvalitativní. Metodou sběru dat je polostrukturovaný rozhovor, získaná data jsou analyzována metodou otevřeného kódování. V závěru jsou výsledky porovnány a poskytují užší pohled na různorodost profesních činností asistentů pedagoga v mateřských a základních školách, přispívají k hlubšímu pochopení jejich pracovní reality. Na základě výsledků výzkumu jsou uvedena doporučení pro praxi v závěru práce.
dc.format 91s. (169 235 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject asistent pedagoga cs
dc.subject inkluze cs
dc.subject profesní činnosti cs
dc.subject profesní dráha cs
dc.subject profesní spolupráce ve škole cs
dc.subject teaching assistant en
dc.subject inclusion en
dc.subject professional activities en
dc.subject professional career en
dc.subject professional cooperation at school en
dc.title Asistenti pedagoga a jejich profesní činnosti v komparaci mateřské a základní školy
dc.title.alternative Teaching assistants and their professional activities comparing nursery and primary schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Tallová, Barbora
dc.date.accepted 2024-05-22
dc.description.abstract-translated The thesis examines the work of teaching assistants in kindergartens and primary schools with an emphasis on different concepts of their professional activities. The theoretical part focuses on the definition of concepts and theoretical background in the field of preschool education. The main aim is to describe different conceptions of professional activities and to understand the subjective perception of selected teaching assistants. The thesis also identifiesthe main reasons why they decided to practice this profession. The type of research is qualitative. The method of data collection is a semi-structured interview, obtained data is analyzed using the open coding method. Finally, the results are compared and results of this work provide an in-depth look at the variety of professional activities of teaching assistants in kindergartens and primary schools and contribute to a deeper understanding of their working reality. Based on the research findings, recommendations for practice are provided at the end of the thesis.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 67737
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
foltýnová_2024_dp.pdf 1.204Mb PDF View/Open None
foltýnová_2024_op.docx 26.28Kb Unknown View/Open None
foltýnová_2024_vp.docx 27.57Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account