Význam společenské odpovědnosti velkých firem pro management, ekonomický úspěch a sociální soulad v globalizující se Evropě

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Význam společenské odpovědnosti velkých firem pro management, ekonomický úspěch a sociální soulad v globalizující se Evropě

Show full item record

No preview available
Title: Význam společenské odpovědnosti velkých firem pro management, ekonomický úspěch a sociální soulad v globalizující se Evropě
Author: Schelberg, Martin Horst Walter
URI: http://hdl.handle.net/10563/5477
Date: 2008-10-17
Publisher: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Page count: 861866 bytes application/pdf
Availability: Bez omezení


Abstrakt:

Firemní praxe dochází stále častěji k poznání, že ekonomický úspěch nezávisí pouze na kvalitě produkce, ale také na image firmy a její sociální přijatelnosti. Takzvaný trojitý pilíř zahrnuje široké spektrum hodnot a kritérií pro měření organizačního a společenského úspěchu; ekonomické, environmentální a sociální. Všude, kde je nová síla zvaná společenská odpovědnost firem všeobecně respektována, mají stále větší význam společenské vazby. A vedle řízení značky a vztahů k veřejnosti by měl být rozpoznán i třetí rostoucí prvek - hodnotový management. Otázka, která vyžaduje řešení, zní: Jak se může stát evropský ekonomický a organizační řád, přijímaný bez diskuse téměř půl miliardou lidí v Evropské unii, a tedy neexistující v profilované a uvědomělé podobě, přitažlivým pro téměř 6 miliard lidí mimo Evropskou unii, kteří nezažili tradici státu společenského blahobytu? Jak budou evropští kapitáni průmyslu vytvářet správné modely, jestliže získávají svůj vztahový a znalostní kapitál stále více v business schools, které jsou ovlivňovány hlavně americkými myšlenkami? S ohledem na cíl Evropy jako "oblasti know - how" (Lisabonské cíle)1 je nutné dbát o zachovávání rovnováhy zejména v oblasti transakcí v obchodě a službách, založené na znalostních produktech, k tomu, aby byla stimulována budoucí konkurenceschopnost evropské hospodářské oblasti. Dotazník který autor uplatnil v 50 velkých firmách ukazuje nezbytnost která nutí, vedle zanikajících států, zvláště velké firmy, aby vzaly na svá bedra zodpovědnost za sociální, ekologické a ekonomické úkoly a potřeby obyvatelstva.

Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
schelberg_2008_dp.pdf 841.6Kb PDF View/Open
schelberg_2008_vp.pdf 787.5Kb PDF View/Open
schelberg_2008_op.pdf 1.081Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account