Non-verbal Communication and Its Effect on Business Presentations

DSpace Repository

Language: English čeština 

Non-verbal Communication and Its Effect on Business Presentations

Show simple item record

dc.contributor.advisor Inselseth, Jana
dc.contributor.author Zelníčková, Iva
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:53Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:53Z
dc.date.issued 2024-02-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55015
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá neverbální komunikací a jejím vlivem na obchodní prezentace. Zkoumanými aspekty neverbální komunikace jsou výrazy obličeje neboli mimika, oční kontakt, postavení těla a gesta, vzhled a nakonec hlas. S hlasem jsou spojené tři aspekty a to síla, tón a tempo. Cílem této práce je zjistit, jak tyto aspekty neverbální komunikace ovlivňují obchodní prezentace. Na základě pozorování v praktické části této práce bylo zjištěno, že neverbální komunikace může do značné míry ovlivnit výsledek obchodní prezentace. Zkoumanými prezentacemi byly startup prezentace, které se mezi sebou utkaly na soutěži Startup Battlefield organizované online novinami TechCrunch.
dc.format 54
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject komunikace cs
dc.subject neverbální komunikace cs
dc.subject obchodní prezentace cs
dc.subject řeč těla cs
dc.subject body language en
dc.subject business presentations en
dc.subject communication en
dc.subject nonverbal communication en
dc.title Non-verbal Communication and Its Effect on Business Presentations
dc.title.alternative Non-verbal Communication and Its Effect on Business Presentations
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kráľová, Zdena
dc.date.accepted 2024-06-03
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis focuses on nonverbal communication and its effect on business presentations. The examined aspects of nonverbal communication include facial expressions, eye contact, body posture and gestures, appearance, and finally, voice. With regard to voice, three aspects are associated - power, pitch, and pace. The aim of this thesis is to determine how these aspects of nonverbal communication affect business presentations. Based on observations in the practical part of this thesis, it was found that nonverbal communication can significantly influence the outcome of a business presentation. The presentations examined were startup pitches that competed against each other in the Startup Battlefield competition organized by the online news platform TechCrunch.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-program English for Business Administration en
dc.identifier.stag 68596
dc.date.submitted 2024-05-03


Files in this item

Files Size Format View Description
zelníčková_2024_dp.pdf 3.156Mb PDF View/Open None
zelníčková_2024_op.doc 47.5Kb Unknown View/Open None
zelníčková_2024_vp.doc 49Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account