Zkušenosti učitelů mateřských škol s dětmi s Downovým syndromem

DSpace Repository

Language: English čeština 

Zkušenosti učitelů mateřských škol s dětmi s Downovým syndromem

Show simple item record

dc.contributor.advisor Žáková, Iva
dc.contributor.author Uřičářová, Eliška
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:55Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:55Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55067
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá zkušenostmi učitelů mateřských škol s inkluzivním vzděláváním dětí s Downovým syndromem. Cílem této práce je odhalit výzvy, se kterými se učitelé mateřských škol potýkají v rámci inkluze těchto dětí, a popsat strategie, jež během tohoto vzdělávání využili. V teoretické části jsou uvedeny základní charakteristiky tohoto syndromu, fyziologické změny a anomálie v chování. Rovněž jsou zde popsány nezbytné úpravy ve vzdělávání, role asistentů pedagoga a funkce podpůrných pracovišť. Praktická část byla zpracována metodou kvalitativního výzkumu a pro získání konkrétních dat byly využity polostrukturované rozhovory. Tato studie reflektuje zkušenosti učitelů s dětmi s Downovým syndromem v mateřských školách, které můžou být dále využity jako doporučení či podpora učitelů, kteří se snaží do své výuky implementovat prvky inkluzivního vzdělávání.
dc.format 48 s. (85 063 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Downův syndrom cs
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject osoba se speciálně vzdělávacími potřebami cs
dc.subject podpůrná opatření cs
dc.subject asistent pedagoga cs
dc.subject Down syndrome en
dc.subject inclusive education en
dc.subject a person with special educational needs en
dc.subject support measures en
dc.subject assistant teacher en
dc.title Zkušenosti učitelů mateřských škol s dětmi s Downovým syndromem
dc.title.alternative Experiences of Preschool Teachers with Children with Down Syndrome
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Šťastná, Michaela
dc.date.accepted 2024-05-28
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with the experience of kindergarten teachers with inclusive education of children with Down syndrome. The aim of this thesis is to identify the challenges kindergarten teachers face in the inclusion of these children and to describe the strategies they have used during their education. In the theoretical part, the basic characteristics, physiological changes and behavioral anomalies of this syndrome are presented. The necessary educational adjustments, the role of teaching assistants and the functions of child support services are also described. The practical part was developed using a qualitative research method, and semi-structured interviews were used to obtain specific data. This study reflects the experiences of teachers with children with Down syndrome in kindergartens, which can be further used as recommendations or support for teachers who are trying to implement elements of inclusive education in their teaching.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67456
dc.date.submitted 2024-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
uřičářová_2024_dp.pdf 1.244Mb PDF View/Open None
uřičářová_2024_op.docx 27.73Kb Unknown View/Open None
uřičářová_2024_vp.docx 28.39Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account