Klima třídy v malotřídních základních školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Klima třídy v malotřídních základních školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balvín, Jaroslav
dc.contributor.author Schybolová, Daniela
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:09Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:09Z
dc.date.issued 2024-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55392
dc.description.abstract Tato bakalářská práce má sociálně pedagogický charakter se zaměřením na měnící se subjektivní vnímání klimatu v malotřídní základní škole, které je ovlivněno mnoha proměnnými. Zabývá se vztahem psychosociálního klimatu v konkrétní třídě v souvislosti se sociální pedagogikou a stále se měnícími podmínkami ve školním zařízení, které výrazně ovlivňují vnímání školního klimatu třídy každého jedince. Se stále měnícím se vývojem utváření osobnosti, postojů každého člověka, vlivem rodinného prostředí má klima školy stále se měnící charakter, kterému je zapotřebí neustále věnovat zvýšenou pozornost. Klima školy se neodmyslitelně podílí na formování a směřování osobnosti dítěte. Stává se důležitým bodem pro každé dítě a jeho následný psychický a mentální vývoj v dalších fázích jeho života. Školní prostředí ovlivňuje socializaci a vrstevnické vztahy, které se utváří ve vrstevnických skupinách všech zúčastněných osob a celého okolí, se kterými je jedinec v kontaktu. Vliv prostředí, ve kterém daný jedinec vyrůstá, vzhledem k velké časové dotaci, při nichž jsou děti vychovávány a vzdělávány, jak z hlediska pozitivního či negativního charakteru, je výrazný. Byl proveden výzkum, jehož výstupem jsem předpokládala zjištění, jakými jevy je klima utvářeno. Co vnímají jednotlivci jako aspekty pro utváření klimatu ve třídě či škole. A jaké je výsledné klima třídy v daném období. Tento výzkum byl prováděn formou případové studie v konkrétní třídě, kterou jsem s časovým odstupem doplnila o dotazníkové šetření mezi učiteli a rozhovor s ředitelkou školy, abych zjistila, jaké kroky podnikají k tomu, aby se ve škole cítili dobře.
dc.format 84 s. (141 262 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject klima cs
dc.subject školní klima cs
dc.subject psychosociální klima cs
dc.subject diskuse cs
dc.subject sociální pedagogika cs
dc.subject classroom climate en
dc.subject school climate en
dc.subject psychosocial climate en
dc.subject discussion en
dc.subject social pedagogy en
dc.title Klima třídy v malotřídních základních školách
dc.title.alternative Classroom Climate at Small-class Primary Schools
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Skarupská, Helena
dc.date.accepted 2024-05-27
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis has a socio-pedagogical character with a focus on the changing subjective perception of the climate in a small elementary school, which is influenced by many variables. It deals with the relationship of the psychosocial climate in a specific class in connection with social pedagogy and the ever-changing conditions in the school facility, which significantly influence the perception of the school climate of each individual's class. With the ever-changing development of personality formation, the attitudes of each person, the influence of the family environment, the school climate has an ever-changing character, to which it is necessary to constantly pay increased attention. The school climate is inherently involved in the formation and direction of the child's personality. It becomes an important point for every child and his subsequent psychological and mental development in the next stages of his life. The school environment affects socialization and peer relationships, which are formed in the peer groups of all involved persons and the entire environment with which the individual is in contact. The influence of the environment in which the given individual grows up, due to the large amount of time during which children are brought up and educated, both in terms of positive and negative character, is significant. Research was carried out, the output of which I expected to find out what phenomena the climate is shaped by. What do individuals perceive as aspects for shaping the climate in the classroom or school. And what is the resulting classroom climate in that period. This research was carried out in the form of a case study in a specific class, which I supplemented over time with a questionnaire survey among teachers and an interview with the school principal to find out what steps they take to feel good at school.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 67415
dc.date.submitted 2024-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
schybolová_2024_dp.pdf 2.078Mb PDF View/Open None
schybolová_2024_op.docx 17.94Kb Unknown View/Open None
schybolová_2024_vp.docx 19.65Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account