Připravenost mladých dospělých na odchod z dětských domovů z pohledu vychovatelů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Připravenost mladých dospělých na odchod z dětských domovů z pohledu vychovatelů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Staňková, Iva
dc.contributor.author Kališová, Adriana
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:10Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:10Z
dc.date.issued 2023-12-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55429
dc.description.abstract Tato diplomová práce se věnuje připravenosti mladých dospělých na odchod z dětských domovů z pohledu vychovatelů. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, v první kapitole se věnujeme dětským domovům, v druhé kapitole rozebíráme výchovu v dětských domovech a ve třetí kapitole si představujeme proces přípravy na odchod z dětských domovů. Praktická část zkoumá proces přípravy mladých dospělých na odchod z dětských domovů z pohledů vychovatelů. Z polostrukturovaných rozhovorů se dozvídáme, jaké rozvojové činnosti s dospívajícími a mladými dospělými vychovatelé v dětských domovech realizují. Kdy hlavním zaměřením je finanční gramotnost a osobnostní rozvoj. Vychovatelé poukazují, že nejdůležitějším aspektem, jenž určuje celkovou připravenost mladých dospělých na odchod je jejich vlastní snaha a motivace.
dc.format 70
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dětský domov cs
dc.subject mladí dospělý cs
dc.subject odchod z dětského domova cs
dc.subject vychovatelé cs
dc.subject children home en
dc.subject young adults en
dc.subject leaving the children's home en
dc.subject educators en
dc.title Připravenost mladých dospělých na odchod z dětských domovů z pohledu vychovatelů
dc.title.alternative Readiness of Young Adults for Leaving Children's Homes from the Perspective of Educators
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrnčiříková, Zuzana
dc.date.accepted 2024-05-13
dc.description.abstract-translated This matser's thesis focuses on the readinness of young adults to leave children's homes from the prepective of educators. The theoretical part is divided into three chapters, the first chapter adresses childre's homes, the second discusses upbringing in children's homes and the third chapter introduces the process of preparing for leaving children's homes. The practical part examines the readiness of young adults to leave children's homes from the prepective of their educators. From semi-structured interviews, we learned about the developmental activities that educators undertake with adolescents and young adults. The main focus is on financial literacy and personal development. Educators point out that the most important aspect determining the overall readiness of young adults for departure is their own effort and motivation.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 66430
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
kališová_2024_dp.pdf 1.581Mb PDF View/Open None
kališová_2024_op.docx 17.77Kb Unknown View/Open None
kališová_2024_vp.docx 27.51Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account