Využití komiksu v hodinách prvouky a přírodovědy pohledem učitelů a žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití komiksu v hodinách prvouky a přírodovědy pohledem učitelů a žáků

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fenyková, Petra
dc.contributor.author Svoboda, Michal
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:13Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:13Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55486
dc.description.abstract Cílem diplomové práce je zjistit, jak učitelé a žáci pohlíží na využití přírodovědného komiksu v hodinách prvouky a přírodovědy. Teoretická část práce má za cíl představit teoretická východiska přírodovědného vzdělávání na 1. Stupni základní školy, shrnout poznatky o koncepci badatelsky orientovaného vzdělávání a popsat metodu práce s komiksem. Empirická část práce je zpracována v kvalitativním designu výzkumu, jenž byl realizován prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru s učiteli a pomocí fokusových skupin s žáky. Výzkumné šetření bylo podpořeno metodou pozorování vyučovacích hodin s komiksem. Získaná data byla analyzována pomocí otevřeného kódování v programu Quirkos. Vzniklé kategorie jsou ve výsledcích prezentovány s využitím schématu a v závěru práce diskutovány.
dc.format 109
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject přírodovědný komiks cs
dc.subject přírodovědné vzdělávání cs
dc.subject koncepce badatelsky orientovaného vzdělávání cs
dc.subject fokusové skupiny cs
dc.subject science comics en
dc.subject science education en
dc.subject inquiry-based science education en
dc.subject focus groups en
dc.title Využití komiksu v hodinách prvouky a přírodovědy pohledem učitelů a žáků
dc.title.alternative The Usage of Science Comics in Science Lessons from the Perspective of Primary Education Teachers and Pupils
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2024-05-13
dc.description.abstract-translated The aim of the thesis is to find out how teachers and pupils view the usege of science comics in lessons. The theoretical part of the thesis aims to introduce the theoretical foundations of science education at primary school, to summarize the knowledge about the concept of inquiry-based science education and to describe the method of working with comics. The empirical part of the thesis presents a qualitative design of the research, which was carried out through interviews with teachers using a semi-structured interview and an interview with pupils in focus groups. The research was supported by the method of observing lessons with comics. The data from the research were analysed using open coding in the Quirkos program. At the end of the thesis, the results are analysed and discussed.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67596
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
svoboda_2024_dp.pdf 6.743Mb PDF View/Open None
svoboda_2024_op.docx 28.45Kb Unknown View/Open None
svoboda_2024_vp.docx 28.98Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account