Role učitelů základních škol při zdravotnických zařízeních

DSpace Repository

Language: English čeština 

Role učitelů základních škol při zdravotnických zařízeních

Show simple item record

dc.contributor.advisor Plisková, Barbora
dc.contributor.author Grešová, Denisa
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:13Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:13Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55494
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce se zabývá rolemi učitelů základních škol při zdravotnických zařízeních. V teoretické části této práce budou vymezena teoretická východiska školy při zdravotnickém zařízení a práce učitele na této škole. Cílem práce je zjistit a popsat role učitelů základních škol při zdravotnických zařízeních. Po teoretickém rámci následuje praktická část diplomové práce, ve které je využit kvalitativně orientovaný výzkum metodou polostrukturovaného interview s deseti učiteli základních škol při zdravotnických zařízeních. V závěru práce se nachází doporučení pro praxi, která se týkají učitelů základních škol při zdravotnických zařízeních a jejich práce vycházející z tohoto výzkumného zjištění.
dc.format 75 s. (150 856 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject hospitalizace cs
dc.subject nemoc cs
dc.subject škola při zdravotnickém zařízení cs
dc.subject učitel cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject hospitalization en
dc.subject disease en
dc.subject school in healthcare facility en
dc.subject teacher en
dc.subject education en
dc.title Role učitelů základních škol při zdravotnických zařízeních
dc.title.alternative The Role of Elementary School Teachers in Healthcare Facilities
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2024-05-15
dc.description.abstract-translated The submitted thesis focuses on the roles of elementary school teachers in healthcare facilities. In the theoretical part of this work will be defined the theoretical basis of school in healthcare facility and teacher´s work on this school. The aim of the thesis is to find out and describe the roles of elementary school teacher in healthcare facilities. Following the theoretical framework, the empirical part of the thesis qualitative reaserch strategy is used by the method of semistructured interview. Participants of the study are ten elementary school teachers in healthcare facilities. In conclusion of the thesis are provided recommendations for pedagogical practice relate to elementary school teachers in healthcare facilities and their work based on this research findings.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67531
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
grešová_2024_dp.pdf 1.788Mb PDF View/Open None
grešová_2024_op.docx 26.67Kb Unknown View/Open None
grešová_2024_vp.docx 20.30Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account