Názory učitelů mateřských škol na věkově heterogenní a homogenní třídy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Názory učitelů mateřských škol na věkově heterogenní a homogenní třídy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tallová, Barbora
dc.contributor.author Hradská, Jitka
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:20Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:20Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55678
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem bakalářské práce je zjistit názory učitelů mateřských škol na věkově heterogenní a homogenní uspořádaní tříd. Teoretická část se věnuje charakteristice obou typů tříd a popisuje výhody a nevýhody jednotlivých tříd. Dále se zabývá pedagogickou činností v heterogenních a homogenních třídách. Praktická část představuje výzkum, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření a byl určen učitelům mateřských škol v Jihomoravském kraji. Výzkum poukazuje na názory učitelů homogenních a heterogenních tříd spojenými s výhodami a nevýhodami jednotlivých typů tříd a vysvětluje, které uspořádání tříd, je v rámci adaptace dítěte na mateřskou školu vhodnější. Závěr práce seznamuje čtenáře se zjištěnými výsledky a navrhuje možná doporučení pro praxi.
dc.format 68 s. (81 161 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject věkově heterogenní třída cs
dc.subject věkově homogenní třída cs
dc.subject adaptace dětí cs
dc.subject diferenciace cs
dc.subject individualizace cs
dc.subject age heterogeneous class en
dc.subject age homogeneous class en
dc.subject adaptation of children en
dc.subject differentiation en
dc.subject individualization en
dc.title Názory učitelů mateřských škol na věkově heterogenní a homogenní třídy
dc.title.alternative Kindergarten Teachers' Views on Age-Heterogeneous and Homogeneous Classes
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kolumber, Tereza
dc.date.accepted 2024-05-24
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis has a theoretical-empirical character. The aim of the bachelor thesis is to find out the opinions of kindergarten teachers on age heterogeneous and homogeneous classroom arrangement. The theoretical part is devoted to the characteristics of both types of classrooms and describes the advantages and disadvantages of each classroom. It also discusses pedagogical activities in heterogeneous and homogeneous classrooms. The practical part presents the research, which was carried out by means of a questionnaire survey and was addressed to kindergarten teachers in the South Moravian Region. The research highlights the opinions of teachers of homogeneous and heterogeneous classes connected with the advantages and disadvantages of each type of classroom and explains which classroom arrangement is more suitable in the context of a child's adaptation to kindergarten. The conclusion of the paper introduces the reader to the findings and suggests possible recommendations for practice.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67394
dc.date.submitted 2024-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
hradská_2024_dp.pdf 2.517Mb PDF View/Open None
hradská_2024_op.docx 21.08Kb Unknown View/Open None
hradská_2024_vp.pdf 297.3Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account