Figurální kresba a její výuka na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století

DSpace Repository

Language: English čeština 

Figurální kresba a její výuka na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petříčková, Kristýna
dc.contributor.author Bučková, Kateřina
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:28Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:28Z
dc.date.issued 2018-07-16
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55855
dc.description.abstract Kresba je prvotním jazykem každého umělce a základem každého uměleckého oboru. Stala se ideovým svorníkem všech výtvarných prací, jejich pověstnou alfou i omegou. Pokud umělec dostane nápad, v prvotní fázi jej přetaví do kresby. Na většině uměleckých škol stále probíhají hodiny tradiční figurální kresby, na kterých studenti kreslí klasickými kresebnými technikami. Kresba je rovněž součástí přijímacích zkoušek na střední i vysoké umělecké školy. Zároveň tvoří i velkou část předkládaných portfolií do vybraných ateliérů. Výuka figurální kresby byla vždy chápána jako jeden ze zásadních nástrojů rozvoje tvůrčích schopností studentů. V současnosti je však patrný určitý posun ve vnímání a praktikování kresby. Tato disertační práce si klade za cíl zjistit, jaká je role (význam, postavení, důležitost) figurální kresby a její výuky na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století.
dc.format 464
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Kresba cs
dc.subject Figura cs
dc.subject Výuka cs
dc.subject Vysoká škola cs
dc.subject Drawing en
dc.subject Figure en
dc.subject Teaching en
dc.subject College en
dc.title Figurální kresba a její výuka na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století
dc.title.alternative Figural drawing and its education at colleges and universities within the Czech and Slovak enviroment in the 21st century
dc.type disertační práce cs
dc.date.accepted 2024-06-17
dc.description.abstract-translated Drawing is a vital tool of every artist and it is fundamental part of every artistic field. It became an ideological stud of all the artistic works ? the most essential part of it. If there is an idea of an artist ? this artistic person models these ideas into drawing at first. There are still lectures of traditional figural drawing running these days at most of artistic schools where there are students using the traditional drawing technics. Drawing itself is also an essential part of every entrance examination for each artistic high school, college or university. It also forms a major part of propounding portfolios to selected studios. Figure-drawing tutorial has always been thought as one of the major tools for developing of creative abilities of every student. However there has been a significant shift in perceiving and practising of drawing. The main aim of this dissertation work is to detect what the role, connotation, status and importance of figural drawing and its education at colleges and universities within the Czech and Slovak environment in the 21st century is.
dc.description.department Ateliér Design oděvu
dc.thesis.degree-discipline Multimédia a design cs
dc.thesis.degree-discipline Multimedia and Design en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Výtvarná umění cs
dc.thesis.degree-program Visual Arts en
dc.identifier.stag 68936
dc.date.submitted 2024-04-12


Files in this item

Files Size Format View Description
bučková_2024_dp.pdf 26.62Mb PDF View/Open None
bučková_2024_op.pdf 150.5Kb PDF View/Open None
bučková_2024_vp.pdf 948.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account