Pedagogové ve vybrané Montessori škole: Jejich aspirace a motivace

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pedagogové ve vybrané Montessori škole: Jejich aspirace a motivace

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šíp, Radim
dc.contributor.author Macurová, Barbora
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:33Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:33Z
dc.date.issued 2023-12-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55997
dc.description.abstract Diplomová práce s názvem "Pedagogové ve vybrané Montessori škole: Jejich aspirace a motivace" zkoumá životní příběhy pedagogů a jejich přístup k výuce. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje na tradiční pedagogiku a její vliv na současné školství, přičemž jsou popsány dva problematické modely a jejich příčiny. Druhá kapitola se zabývá komplexním pochopením Montessori pedagogiky. Třetí kapitola analyzuje přístup Montessori pedagogů a čtvrtá kapitola se věnuje aspiracím a motivacím v kontextu sociálně-pedagogického prostředí. Cílem výzkumu je odhalit životní příběhy pedagogů a zjistit, jak jejich životní zkušenosti ovlivňují rozhodnutí věnovat se výuce metodou Montessori. Zdrojem dat pro výzkum byly narativní rozhovory a jako výzkumnou metodu jsme použili narativní analýzu.
dc.format 94
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Montessori pedagogika cs
dc.subject tradiční pedagogika cs
dc.subject výchova a vzdělávání cs
dc.subject pedagogický přístup cs
dc.subject aspirace cs
dc.subject motivace cs
dc.subject narativní analýza cs
dc.subject Montessori pedagogy en
dc.subject traditional pedagogy en
dc.subject education and upbringing en
dc.subject pedagogical approach en
dc.subject aspiration en
dc.subject motivation en
dc.subject narrative analysis en
dc.title Pedagogové ve vybrané Montessori škole: Jejich aspirace a motivace
dc.title.alternative Teachers in a Selected Montessori School: Their Aspirations and Motivations
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2024-05-13
dc.description.abstract-translated The diploma thesis entitled "Teachers in a selected Montessori school: Their aspirations and motivation" explores the life stories of pedagogues and their approach to teaching. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part consists of four chapters. The first chapter focuses on traditional pedagogy and its influence on contemporary education, while two problematic models and their causes are described. The second chapter deals with a comprehensive understanding of Montessori pedagogy. The third chapter analyses the approach of Montessori educators and the fourth chapter looks at aspirations and motivations in the context of the social pedagogical environment. The aim of the research is to uncover the life stories of the educators and to find out how their life experiences influence their decision to pursue Montessori teaching. The data source for research was narrative interviews, and as a research method we used a narrative analysis.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 66435
dc.date.submitted 2024-04-16


Files in this item

Files Size Format View Description
macurová_2024_dp.pdf 2.695Mb PDF View/Open None
macurová_2024_op.docx 18.43Kb Unknown View/Open None
macurová_2024_vp.docx 59.70Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account