Vývoj kresby dítěte předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vývoj kresby dítěte předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Deutscherová, Beáta
dc.contributor.author Bednářová, Zuzana
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:36Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:36Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56064
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá vývojem kresby dítěte předškolního věku a je teoreticko-empirického charakteru. Cílem práce je zjistit vývoj a úroveň kresby dítěte v závislosti na jeho věku. Teoretická část popisuje dětskou kresbu, její význam a faktory, jež ji mohou ovlivnit. Dále se věnuje fázím dětské kresby, jejími znaky a symboly se zaměřením na kresbu postavy a rodiny. V praktické části je použit kvalitativně orientovaný výzkum, který byl realizován prostřednictvím analýzy dvaceti sedmi dětských kreseb a také za pomoci polostrukturovaného rozhovoru s dětmi na konci předškolního vzdělávání. Z výzkumných zjištění vyplývá, že dětské kresby prochází vývojovými fázemi, přičemž každá z nich je doprovázena specifickými symboly a znaky.
dc.format 73
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject kresba cs
dc.subject vývojové fáze kresby cs
dc.subject znaky dětské kresby cs
dc.subject kresba lidské postavy cs
dc.subject symbolika dětské kresby cs
dc.subject drawing en
dc.subject development stages of driwing en
dc.subject signs of children's drawing en
dc.subject drawing of human figure en
dc.subject symbolism of children's drawing en
dc.title Vývoj kresby dítěte předškolního věku
dc.title.alternative Development of a Preschool Child's Drawing
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vašíková, Jana
dc.date.accepted 2024-05-20
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis deals with the development of a preschool child's drawing and is of a theoretical-empirical nature. The aim of the thesis is to determine the development and level of the child's driwing depending on their age. The theoretical part describes children's drawing, its meaning and factors that can influence it. It also focuses on the stages of children's drawing, its signs and symbols, targeted to figure and family. In practical part, qualitatively oriented research is used, which was realized through the analysis of twenty-seven children's drawings and also with the help of a semi-structured interview with children at the end of preschool education. Research findings show that children's drawings go through developmental stages, each of which is accompanied by specific symbols and signs.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67327
dc.date.submitted 2024-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
bednářová_2024_dp.pdf 4.782Mb PDF View/Open None
bednářová_2024_op.docx 24.63Kb Unknown View/Open None
bednářová_2024_vp.docx 24.91Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account